Spelserver under attack! Hur skyddar ja den?

Permalänk
Medlem

Spelserver under attack! Hur skyddar ja den?

Hej!

Jag öppnade en spelserver för Rust genom steamCMD.
Nu har den attackerats genom ddos attacker och jag lär starta om den och krångla.

Finns det något vettigt sätt att försvara servern mot ddos attacker?
Jag har en Dlink DIR-645 router och en statisk ip och enda portarna som är öppna är till spelservern.

Tack på förhand!

Permalänk
Avstängd

@OM3N:

Går inte att skydda sig om du inte ha en tex vpn/proxy med DDos skydd.

Sen så undra jag har du gjort någon sur för att dom ska vilja DDos din spel server dom bruka inte DDos mot personer som inte har gjort något?

Om du vet vem som håller på försök att prata med personen och reda ut det det är nog det bästa lösningen.

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Går det att ha servern bakom en VPN och ha den publik så spelare kan hitta servern? Jag har tillgång till VPN genom min ISP. Men hur beter jag mig då?

Det var en spelare som blev arg när han blev raidad för han trodde att jag (server admin) hade gett visa spelare saker i spelet, så han hotade med att sänka servern, vilket han gjorde.
Jag kollade hans ip och vad ja hittade så är han ansluten från Palestina.

Jag har pratar med han och gav han loggen på servern så han såg att ja inte hade använt några kommandon för att spawna saker men han hotar med att fortsätta skicka ddos om han blir raidad igen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av OM3N:

Går det att ha servern bakom en VPN och ha den publik så spelare kan hitta servern? Jag har tillgång till VPN genom min ISP. Men hur beter jag mig då?

Det var en spelare som blev arg när han blev raidad för han trodde att jag (server admin) hade gett visa spelare saker i spelet, så han hotade med att sänka servern, vilket han gjorde.
Jag kollade hans ip och vad ja hittade så är han ansluten från Palestina.

Jag har pratar med han och gav han loggen på servern så han såg att ja inte hade använt några kommandon för att spawna saker men han hotar med att fortsätta skicka ddos om han blir raidad igen.

Då förstår jag bättre.

Kolla med din ISP och kolla om den vpn är publik så att man kan öppnar upp portar?

Dock så kommer du få högre ms när man använder vpn i bästa fall så rör det sig om bara några extra ms.

Går det att göra så att han inte kan blir raidad så läge tills du har hittat en löningen?

Hur länge drog han ner server?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Det är svårt för en hemavändare, men det går att göra vissa saker men det krävs att du vet vad det är för attack

Visa signatur

Nätverksnörd

Permalänk
Medlem

Är du säker på att det är en DDOS och inte en DOS?

Skillnaden är vid DDOS används flera enheter medans vid DOS används endast en dator (troligen hans/hennes egna).
Om det endast är DOS så skulle jag försöka prata med min ISP och se om dem kan hjälpa till.

Då du redan har en VPN kan du testa att köra servern genom den.

Permalänk
Medlem

Kolla på Cloudflare och sätt servern bakom det om du har möjlighet. Vet ej dock om du behöver ett domännamn också för att kunna köra dina saker bakom Cloudflare.
Annars kanske du kan sätta upp en Snort-server för att blockera personen/personernas IPs. Hade du haft en pfSense-router hade det blivit lättare.

Visa signatur

Member of Sweclockers Folding@Home

Permalänk
Medlem

Fail2Ban , routa om portarna m.m finns en del saker du lätt kan göra för att skydda dig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Supermicro X9SRI-F | Xeon E5-2690 v2 | 128GB 1600MHz RDIMM | Dell Perc H200 (9211-8i IT) | Windows Server 2016 DataCenter med Hyper-V

Permalänk
Medlem

Vad är det för ledsen snubbe som gråter om man blir raidad i ett spel där alla raidas

Permalänk
Medlem
Skrivet av nakphud:

Vad är det för ledsen snubbe som gråter om man blir raidad i ett spel där alla raidas

Håller men, hade fortsatt raida hahahha

Visa signatur

|| Cooler Master MasterCase Pro 5 || AMD Ryzen 7 1700 || AMD Wraith Spire ||
|| ASUS Prime B350-Plus || Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 32GB ||
|| GTX 1080 8GB Advanced Gaming ||
|| Corsair SSD Force GT 120GB || Samsung SSD 840 EVO 250GB ||
|| Samsung SSD 850 EVO 500GB || Samsung SSD 860 EVO 1TB || Western Digital Green 1TB ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av OM3N:

Hej!

Jag öppnade en spelserver för Rust genom steamCMD.
Nu har den attackerats genom ddos attacker och jag lär starta om den och krångla.

Finns det något vettigt sätt att försvara servern mot ddos attacker?
Jag har en Dlink DIR-645 router och en statisk ip och enda portarna som är öppna är till spelservern.

Tack på förhand!

Har aldrig spelat Rust så jag vet inte hur spelet fungerar,
men hade jag varit admin och hittat någon som attackerar servern så hade jag ju gjort allt för att banna personen från servern 4 life.

Varför har du fortsatt prata med spelaren och försökt bevisa din oskuld till honom för?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem

Du får väl information i statestiken över nätverketanalysen vilket som håller på spamma dig, sedan ser du till sänka enheten som angriper dig, noobs bruka ge upp om det blir mottattackerad.