Redaktionen tittar närmare på Nvidias Big Format Gaming Displays

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Köper man ett vräkigt skrivbord och placerar det i maktposition i rummet kan 65 tum funka.

Ovanligt nog håller jag inte med Laxpudding
Om man har ett "normalt" skrivbord där TV:n står på samma skrivbordsyta som du har mus och tangentbord osv, så kommer det inte "funka" så som jag ser det, av ergonomiskäl... Även om du har ett typ 1,5 meter djupt skrivbord så avståndet blir vettigt, så kommer skärmen helt enkelt för högt upp, och det kommer troligen bli rätt obekvämt. (som jag var inne på tidigare)

...

Om jag skulle sitta med 65 tummare hemma skulle jag nog fundera på en väggmonterad TV där underkanten av skärmen är någon decimeter lägre än själva skrivbordsytan... Och då sitta vid ett grundare fristående skrivbord framför TV, med typ en halvmeters glipa från själva TV-väggen.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Bildexpert 📺

@Roger W: Finns en anledning till att HUD i spel ofta är i underkant.

Permalänk
Medlem

Ja, att ha denna på skrivbordet är det nog inte många som har plats med.
Jag har själv kört en 50" plasma som monitor en period och fick sitta nästan 2m ifrån, så gäller ha gott om plats.
Tror väldigt väldigt få har plats/möjlighet att arrangera sitt skrivbord 1.5-2m från väggen.

Den är nog helt enkelt främst en TV. VA med 384 zoners FALD är ganska nice liksom. Sämre än OLED men slipper inbränning.
Kostar den över 22k (vad en LG 65" oled kostar) har jag dock VÄLDIGT svårt att se att den blir konkurrensmässig då den i vardagsrummet går up mot OLED i den prisklassen. Kostar den 30k eller mer tror jag faktiskt den blir en flopp.

Jag sitter faktiskt i soffan och gamear (och jobbar hemma ibland), och räknade lite på det och för att få samma fov som på min 27" jag monterat på en arm i väggen behöver jag ca 140" tv.. 65" är alldeles alldeles för litet för datoranvändande i de flesta vardagsrum, och för stort för skrivbord.

bild på 27" 55cm avstånd vs 50" 4m avstånd. 65" är ju lite större men fortfarande pyttepyttelitet för datoranvändande i ett vardagsrum.
https://imgur.com/a/fGnNs

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

@Roger W: Finns en anledning till att HUD i spel ofta är i underkant.

Jag tror jag vill titta på mer än bara HUDen utan att få nackspärr

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

HuvuDväRksgaming The Next Generation.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

En 40-tums version för skrivbordet, tack.

Permalänk

Finns ju en anledning till att de inte har valt oled.
Den är riktad till gaming och för min del hade en oled högst troligt fått problem med screen burn inom ett halvår.

Tråkigt med Dark souls hud när man tittar på GoT XD

Hoppas att de hittar något som löser det problemet med oled i år, även om det inte är troligt.

Visa signatur

Windows 10 64 Corsair AX 860
CPU i7 6700K @ 4,00GHz Geforce RTX 3080
MSI Z170A SLI Plus Corsair DDR4 2800MHz 16GB 4x4GB
NVMe Samsung SSD 950 Samsung SSD 860 EVO 2TB

Permalänk
Medlem

Jag har en 42 tums plasma ca 70CM från mig. Funkar jättebra.
Tyvärr så duger inget annat än plasma och oled till dator och spel.

Dagens led smetar vid snabba rörelser och betraktningsvinkeln är alldeles för dålig när man sitter nära så det blir skitkasst vid sidorna.

Permalänk
Medlem

AU Optronics, 10-20 döda pixlar per + backlight bleed och clouding på varje konsumentpanel då? Tog OEM makarna ett år att ställa högre krav på dem med 1440P 144Hz IPS panelerna och räta ut lotteriet lite grann. Och nu ska de försöka tillverka en 65".

Nej är väldigt skeptisk till det här konceptet pga AU Optronics är tillverkaren.