Corsair lanserar datorchassit Obsidian 500D

Permalänk
Melding Plague

Corsair lanserar datorchassit Obsidian 500D

Obsidian-serien gör sin återkomst under årets CES-mässa, där Corsair visar upp två varianter av det nya chassit 500D – givetvis fullsmetat med både härdat glas och RGB-belysning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser väl ok ut såhär men ser fram emot en mer ingående genomgång framledes. Trevligt att USB-C har hittat fram, det har varit anledningen till att jag varit tveksam att bygga eget igen.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Varför skulle man vilja montera sitt grafikkort så det inte får någon luft? Cooler Masters variant ser betydligt mer genomtänkt ut om man vil l ha grafikkortet vertikalt.
http://eu.coolermaster.com/en/case/case-accessories/vertical-...

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Avstängd

Jag kommer ihåg när jag var en liten pojke på 12 år — då ville jag ha RGB-belysning.
Sen fyllde jag 13 år…

Permalänk
Medlem

@rektor: ...och då ville du ha RGB belysning i hela hemmet och investerade i Philips Hue?

Börjar bli lite tjatigt med allt gnäll från folk som måste höja sig över andra. Koppla bort om du inte gillar skiten, välj ett annat chassi, bygg eget chassi... svårare än så är det inte.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Utseendet på 500D är ju inte enhetligt med resten av Obsidian serien. Skall dom uppdatera hela serien eller?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Ser trevligt ut. Jag har funderat på om jag ska bygga en upplyst dator nästa gång eller inte. Är lite sugen på ett helvitt tema.

Skrivet av Dr.Mabuse:

@rektor: ...och då ville du ha RGB belysning i hela hemmet och investerade i Philips Hue?

Börjar bli lite tjatigt med allt gnäll från folk som måste höja sig över andra. Koppla bort om du inte gillar skiten, välj ett annat chassi, bygg eget chassi... svårare än så är det inte.

Amen. (som vid slutet av en bön alltså)

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk

Corsair gör allt rätt under CES känns de som

Permalänk
Discokungen
Skrivet av JesperA:

Utseendet på 500D är ju inte enhetligt med resten av Obsidian serien. Skall dom uppdatera hela serien eller?

Vi kan väl hoppas.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jag kommer ihåg när jag var en liten pojke på 12 år — då ville jag ha RGB-belysning.
Sen fyllde jag 13 år…

Vadå? Blev du en sur gammal fis som endast vill leva i ''50 shades of grey?''

Jag är 31 år gammal, älskar RGB..kreativiteten är oändligt med denna penselfria konst!

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Vadå? Blev du en sur gammal fis som endast vill leva i ''50 shades of grey?''

Jag är 31 år gammal, älskar RGB..kreativiteten är oändligt med denna penselfria konst!

Jag är 40 och gillar också RGB, fast främst för att kunna ställa in ett snyggt och diskret ljus i exakt den nyans jag vill ha. Avskyr när det blinkar eller lyser distraherande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Vadå? Blev du en sur gammal fis som endast vill leva i ''50 shades of grey?''

Jag är 31 år gammal, älskar RGB..kreativiteten är oändligt med denna penselfria konst!

Skrivet av PerWigren:

Jag är 40 och gillar också RGB, fast främst för att kunna ställa in ett snyggt och diskret ljus i exakt den nyans jag vill ha. Avskyr när det blinkar eller lyser distraherande.

Inget fel med lite barnasinne kvar när man passerat den nya gubbåldern 13.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: Intel i9-12900K Cooler: Asus TUF Gaming LC 240 ARGB MB: Asus TUF Gaming Z690 Plus Wifi D4 GPU: Asus TUF GeForce RTX 3080 Ti 12GB Case: In Win D-Frame HD: Intel Optane 900P 280GB, WD Black SN850 1TB Mem: Kingston Fury Beast RGB 3600MHz CL17 32GB PSU: Corsair AX760 OS: Win11 Pro

Permalänk
Medlem

Verkar som usla ventilationsRGB chassin har inte gått i graven än. Nåväl, finns alltid CES 2019

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag kommer ihåg när jag var en liten pojke på 12 år — då ville jag ha RGB-belysning.
Sen fyllde jag 13 år…

Är 28, gillar RGB till en viss mån men kör dock alla lampor i vitt på mitt chassi.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Asssor:

Är 28, gillar RGB till en viss mån men kör dock alla lampor i vitt på mitt chassi.

Och du gillar även fidget spinners och Pokemon Go?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Och du gillar även fidget spinners och Pokemon Go?

Precis, kan aldrig få nog av att spinna min fidget spinner och samla mina pokemons.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4