Ljud till camping/festival osv

Permalänk
Medlem

Ljud till camping/festival osv

Tjena! Hade tänkt köpa ljud att ta med till när man åker ut på fest campingar och festivaler! Det ska kunna spela högt helst, så man kan överspela musiken som camping grannarna bredvid spelar 😉
Ljudet ska inte va något bärbart att gå omkring med utan ska förmodligen skickas upp på husvagnstaket och dundra på!

Är helt värdelös inom allt med ljud så länka gärna bra men inte alltför dyrt! Vill hellre ha 2-3st högtalare än bara 1!

Så länka på! Och har ni tid o lust så förklara en snabbis vad man ska kolla efter på infon kring högtalare, vad som gör en högtalare bra dvs! 😊

Permalänk
Visa signatur

6700K @ 4,8GHz | 32GB | 3070

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, finns det något värre? Känns som att man får betala lite med för att det finns handtag osv, vilket ej är ett krav

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Skrivet av Daazion:

Tack för tipset, finns det något värre?

Eftersom du inte har specat några begränsningar avseende budget, effektförbrukning eller storlek: ja, det är klart att det går att köpa något "värre".

Berätta lite mer av vad du är ute efter. Vad det får kosta, måste utrustningen kunna köras utan tillgång till nätspänning, hur stor plats får prylarna ta, vad hade ni tänkt spela upp ljud från osv. Du vet, sådana där basic saker som gör det lättare för den som vill komma med rekommendationer.

Permalänk
Medlem

Ska du vara högljudd och odräglig så gör det ändå ordentligt. Det kanske är annorlunda nu men när jag sprang på festivaler var halva grejen med dessa hemska ljudsystem att de skulle vara hemmabyggda och se förjävliga ut. Av någon anledning verkade man även få pluspoäng om de lät alldeles hemskt

(Och vänligen respektera att bara för att du och din granne gärna battlar om hur högt ni kan spela tio timmar av crazy frog så tröttnar resten av campingen väldigt snabbt...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av WijK:

Yes något sådant jag är ute efter!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Eftersom du inte har specat några begränsningar avseende budget, effektförbrukning eller storlek: ja, det är klart att det går att köpa något "värre".

Berätta lite mer av vad du är ute efter. Vad det får kosta, måste utrustningen kunna köras utan tillgång till nätspänning, hur stor plats får prylarna ta, vad hade ni tänkt spela upp ljud från osv. Du vet, sådana där basic saker som gör det lättare för den som vill komma med rekommendationer.

Ljudet behöver ej ha inbyggt batteri, utan ska stå på samma plats hela tiden med tillgång till ström via uttag.
Budget runt 7-9k
Platsmässigt så får det ta så hur stor pllats som helst sålänge den går in genom en husvagnsdörr.
Ljudet ska spelas upp via mobil, helst bliuetooth.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

låter för mig som att det är dags att bygga egen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Ska du vara högljudd och odräglig så gör det ändå ordentligt. Det kanske är annorlunda nu men när jag sprang på festivaler var halva grejen med dessa hemska ljudsystem att de skulle vara hemmabyggda och se förjävliga ut. Av någon anledning verkade man även få pluspoäng om de lät alldeles hemskt

(Och vänligen respektera att bara för att du och din granne gärna battlar om hur högt ni kan spela tio timmar av crazy frog så tröttnar resten av campingen väldigt snabbt...)

Spelar inte så stor roll för mig hur det ser ut, ljudet som räknas, men klart föredrar jag ju att det ser bra ut!

Ja jag menar mer att man ska kunna spela musiken utan att höra grannens musik alltför mycket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

låter för mig som att det är dags att bygga egen.

Haha är det såpass?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja jag tänker om du har möjlighet med strömuttag osv.

Köp någon skitförstärkare på blocket med minst typ 60watt per kanal.

Ett par högtalare av bra kvalitet på det. Så kan du köpa någon färdigbyggd låda av valfritt slag. In med allting i samma låda och lite lätt isolering så kommer du spela riktigt jävligt jämnfört med andra på festivalen

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem

Skulle väl slå ett slag för JBL.

https://www.jbl.se/barbara/JBL+BOOMBOX.html?dwvar_JBL%20BOOMB...

Hur den är jämfört med HiFi Klubbens vet jag ej men HiFi Klubben brukar ha bra prylar. 👍

EDIT: Annars är wasprockers förslag inte dåligt heller. Det är nog klart billigast också.

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Skrivet av Daazion:

Ljudet behöver ej ha inbyggt batteri, utan ska stå på samma plats hela tiden med tillgång till ström via uttag.
Budget runt 7-9k

Aha! Då hade jag nog satsat på ett par av Behringers aktiva, portabla högtalare. De kostar inte så mycket, finns i lite olika storlekar och effektnivåer (men tänk på att ni nog inte kommer att kunna ta ut mer än 10 ampere ur husvagnsplatsens elstolpe). Vissa varianter har inbyggt MP3-spelare (som jag aldrig testat) och/eller blåtandsmottagare.

De sprider inte ljudet så mycket som mindre högtalare, så om man inte har möjlighet att ställa dem en bit från lyssningsplatsen kan det vara en bra idé att köpa flera högtalare per kanal och placera dem så att hela partyt får bra ljud.