Redaktionen provar på HTC Vive Pro

Permalänk
Medlem

Verkar ju rätt späckigt men för min del vill jag helst se större användningsområden än spel osv. Vad jag har hört ska väl det vara riktigt piss att typ kolla på tv-serier och det går väl typ inte jobba med vanliga program heller? Vore ju perfekt för mig att dumpa mina stora skärmar som tar en massa plats och sen även kunna ta med mig ett headset när man är o reser. Både under flyget då men väl på plats, hatar att sitta o jobba på små skärmar (typ laptops) så har köpt en skärm i varje nytt land jag varit i en längre stund istället.

Vore ju fräckt även med typ chattrum old style fast med webcam face recognition där man gick på konferenser etc. Så man man har tråkigt hemma går man in i en VR-värld i olika hus där det är konserter och man kan prata med folk. Det behöver ju inte vara så superverkligt egentligen, det räcker med att man kan kunna se folk i ansiktet och höra dom prata. VR-skillnaden är ju det att man ser får en inlevelse att man är där plus att man bör kunna se ett ansikte och vart folk för att se om de är intresserade osv. Aja, jag ska inte hitta deraila för mycket!

Visa signatur