Förbud mot oregistrerade kontantkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Viochee:

Mm det kan du själv kolla, för du spelade inte du bara var det.

Skönt att vi i alla fall kan konstatera att du var ute efter ett personangrepp från början.

Skrivet av Viochee:

Hur många tror du inte registrerar sina kort redan?

Återigen, vad fan spelar det för roll? Faktum kvarstår, många vill ha, och kommer även framöver, ha kontantkort som inte är registrerade på dem själva.

Skrivet av Viochee:

Tänk efter lite innan du svarar igen blir ju efterbliven av att läsa vad du skriver

Blir efterbliven? Jag är ledsen, men att kalla dig efterbliven skulle jag aldrig göra. Det vore att förolämpa de som är diagnosticerade med mental retardation.

Kan vi kanske sluta med de här dåligt dolda personangreppen? Det om något leder ingen stans.

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av -=Mr_B=-:

Skönt att vi i alla fall kan konstatera att du var ute efter ett personangrepp från början.

Återigen, vad fan spelar det för roll? Faktum kvarstår, många vill ha, och kommer även framöver, ha kontantkort som inte är registrerade på dem själva.

Blir efterbliven? Jag är ledsen, men att kalla dig efterbliven skulle jag aldrig göra. Det vore att förolämpa de som är diagnosticerade med mental retardation.

Kan vi kanske sluta med de här dåligt dolda personangreppen? Det om något leder ingen stans.

du var aggressiv från början med att svära, jag undrade om du spelade dum vilket inte är ett personangrepp, däremot kallade du mig för dum så vill du undvika personangrepp kan du sluta vara aggressiv samt sluta spela dum. du svär fortfarande.
vad FAN spelar det för roll? jo vi tycker uppenbarligen helt olika och jag konstaterar att de flesta har registrerade kort och mår knappast dåligt av det, men fortsätt skydda de som begår kriminalitet, vem vet kanske du sysslar med detta själv då du så hårt vill vara anonym med dom du ringer? skulle inte förvåna mig om du har ett abonnemang eller registrerat kontantkort...

Kanske bra när man ska ringa och trakassera folk och hota så det är omöjligt att spåra och se vem det är? sker mycket sånt i samhället, kan leta fram artiklar om det om du är sugen också, ditt argument om att det man inte vet mår man dåligt av funkar tyvärr inte idag, finns lite andra regler som gör att man inte kan bli sparkad idag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby, Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Eh, leder inte detta till att kriminella byter tjänst, till tex Telegram, Wickr, Privnote, PGP-krypterade meddelanden och dylikt? Jag kan bara föreställa mig att det skulle vara kontraproduktivt då det faktiskt är krypterade samtal/meddelande vs "öppna" samtal/meddelanden som med ett kontantkort.

Ett kontantkort kan du dessutom placera vid vissa områden vid vissa tidpunkter vilket definitivt hjälper vid brottsutredningar och bevisning, samt oftast få en ganska bra generell position vart kontantkortet är igång just nu (så länge mobilen är på) genom mobilmasterna och "pingning". När det kommer till terrorbrott borde det väl ändå vara ganska önskvärt att ha tillgängligt?

Känns lite som att de skjuter sig i foten. Två gånger i rad. Så idiotiskt är förslaget.

PC: Intel i7 8700K @ 1,24 vcore > 4,8GHz x6 + Noctua NH-D15 w/ 2x Noctua NF-A15 PWM mounted +3 extra NF-A15 PWM | Gainward GTX 1080 GLH GS @ 2,114/11,45GHz | 32GB 3066MHz DDR4 SSDs: Samsung NVMe 960 EVO 500GB SSD | Samsung 850 EVO 1TB SSD + HDD Seagate 10TB, WD Red 3TB | Skärmar: Asus ROG Swift PG279Q 27" 144Hz 1440p IPS + Dell 27" U2711 Foto: Canon EOS 60D, Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro, Canon SpeedLite 430EX II x2, Think Tank Spectral 15

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Maj 2003
Skrivet av Viochee:

du var aggressiv från början med att svära

Ja, jävlar och fan, är hemskt aggresivt. Speciellt eftersom de var inkluderade i ett personangrepp. Vet du, jag tror jag skiter i den här diskussionen. När du griper efter den typen av halmstrån, är det helt uppenbart att du inte bryr dig om argumentet, utan bara trollar. Och det kan du få göra utan mig.

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av -=Mr_B=-:

Ja, jävlar och fan, är hemskt aggresivt. Speciellt eftersom de var inkluderade i ett personangrepp. Vet du, jag tror jag skiter i den här diskussionen. När du griper efter den typen av halmstrån, är det helt uppenbart att du inte bryr dig om argumentet, utan bara trollar. Och det kan du få göra utan mig.

Ditt argument är inte relevant gällande kontantkort, däremot skiter du i mina så jo vi kan skita i den här jävla diskussionen för svära är du bra på.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gigabyte
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av videopac:

Det var ju inte det VI diskuterade. Läs om, läs rätt.

Allt det du skriver kan man göra med hemligt/dolt nummer, eventuellt med undantag för turisterna. Det torde komma en lösning på.

Nej.

Det var inte många åsikter här. Varför orkar du skriva.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gigabyte
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Stefflo:

Och sen har vi personen som ska överdriva allt.
Om nu det fanns kameror i mitt hem som egentligen ingen titta på så skulle det vara ok, om det nu är så att bara jag kan öppna upp det med bank ID eller liknande på förfrågan efter ett brott har begåtts så varför inte.

Vi har fall där mer eller mindre hemliga uppgifter har ändrats bara för att få fast någon person. Inte för att hen är skyldig utan för att kunna avsluta fallet och inte visa sin inkompetens.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gigabyte
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av videopac:

Är det många här inne som lider av förföljelsemani och myndighetsfobier? Inte utan att man börjar misstänka både det ena och det andra.

Det brukar förkomma förföljelser ibland även om inte alla noterar det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gigabyte
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av videopac:

Om du inte begått ett brott så kan (får) de inte göra så, sorry. Det är skillnad om man är misstänkt för ett brott eller om man lämnar tips. Det borde väl även du kunna förstå?

En polis med ett horn i sidan till mig? Har jag otroligt svårt att föreställa mig.

Det är bara att stänga av de numren till dess ägarna registrerar dem... torde vara en ganska enkel åtgärd. Oregistrerat är inget krav för att man skall kunna slippa försäljare. Du slipper dem även med ett registrerat nummer om du låter det vara hemligt.

Vi har fall lite då ock då när hemligt material inte återges korrekt. Bara för att få en förövare så att fallet kan avslutas. Ser mycket bättre ut i statistiken och sen går det att göra något annat.

Vi kan stänga av turisterna också då de kommer hit.
Vi behöver inte ta emot utländska samtal heller om de inte har verifierats att det är ett nr med känd person bakom.
Vi måste verifiera att alla telefoner inom landet har rätt ägare. Alla mina är registrerade på Ygeman men det kanske går bra ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gigabyte
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av -=Mr_B=-:

Bortsett då från att det inte var något framfantiserat scenario. Poliser är människor, och som alla andra, irrationella. Därmed kan du mycket väl bli permanent ovän med en polis, för att din hund pinkar på en lyktstolpe utanför dennas tomt.
Man behöver sällan eller aldrig fantisera fram konstiga scenarion, det finns gott om exempel på dem i verkligheten...

Tycker att man borde få skottpengar på såna händelser. Både odjuret och den som för hunden.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gigabyte
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av -=Mr_B=-:

Japp, vi läser artikeln helt olika ser jag. Vilket i praktiken gör att det är meningslöst att fortsätta diskussionen. Jag kan ju tycka att en polisman som erkänner de faktiska omständigheterna borde påtala att det inte är fantasier, men vad vet jag...
Om någon sliter tag i min jacka, i en konfliktsituation, och slänger mig i marken, varpå man fortsätter slita i kläderna för att "få ett nytt grepp", då hade jag också känt mig attackerad, och misshandlad. Och det är även om vi förutsätter att polismannen talar sanning om att han "ramlat" vilket jag faktiskt inte tror på för en sekund. Ett bra tag i framkant / överkant på jacken, mitt ben bakom motpartens, och ett litet tryck, så far denna i backen, med mig ovanpå, och är snyggt och prydligt nedtagen, helt enligt instruktionsboken för polisens träning. Men eftersom det inte finn på film har åklagaren ingen skyldighet att gå på det, utan väljer att gå på polismannens beskrivning. Åklagaren ska samarbeta med poliser dagligen även framöver, så det är nog inte ett dumt val. Men det minskar inte förutsättningarna för att samma polis ska gå utanför regelboken nästa gång han har ett agg mot någon. Men det påverkar inte dig. Du har varken husdjur, eller lämnar bostaden...

Vi har ett polisingripande som filmades när civilpersonen blev misshandlad.
Domaren tyckte att filmen inte visade något. Det var bara en massa bilder i filmen. Man såg inte vad som hände mellan varje bild. Det vara bara runt 30 bilder i sekunden. Polismännen blev naturligtvis frikända som vanligt. Det blir alltid så även om de gripna dör.