Permalänk
Medlem

Nu har jag bara klarat alla banor på runt 100% men det känns ju som sagt som att man bara behöver 2 lager mur till för att klara nästa nivå osv. Det vore roligare om spelet kräver lite mer olika taktik eller om man tvingas anpassa sitt försvar för olika vågor för att det kommer olika zombies. Annars vore coop riktigt roligt om man kunde hålla ett spel runt 2 timmar.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

klarade äntligen min första Community challange

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Nu har jag bara klarat alla banor på runt 100% men det känns ju som sagt som att man bara behöver 2 lager mur till för att klara nästa nivå osv. Det vore roligare om spelet kräver lite mer olika taktik eller om man tvingas anpassa sitt försvar för olika vågor för att det kommer olika zombies. Annars vore coop riktigt roligt om man kunde hålla ett spel runt 2 timmar.

Det räcker verkligen inte..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

Tack för tipset. Kan nog bli en hel del timmar framför detta...

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Det räcker verkligen inte..

Hade varit roligt med co-op med borttagen pausfunktion, blir mindre speltid och mer svett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exitus:

Hade varit roligt med co-op med borttagen pausfunktion, blir mindre speltid och mer svett

nej för f*an, ta inte bort paus. då är det som vilket vanligt rts-spel som helst med stress - mest apm vinner...
co-op hade varit kul om det lade till dock.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

nej för f*an, ta inte bort paus. då är det som vilket vanligt rts-spel som helst med stress - mest apm vinner...
co-op hade varit kul om det lade till dock.

Har svårt att se två spelare kunna pausa utan att reta gallfeber på varandra.
Tänk att du råkar bygga helt galet fel och din partner unpausar och du kan inte ångra ditt bygge utan att förlora på det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exitus:

Har svårt att se två spelare kunna pausa utan att reta gallfeber på varandra.
Tänk att du råkar bygga helt galet fel och din partner unpausar och du kan inte ångra ditt bygge utan att förlora på det

jaha läste för snabbt, multiplayer går det ju inte att ha pause såklart, men i single player ska det vara kvar

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Hur dålig kan man bli på detta spelet? Kommer inte förbi första banan.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur dålig kan man bli på detta spelet? Kommer inte förbi första banan.

Det tar ett tag innan man kommer på knepen. Jag klarade inte heller av första banan förrän jag verkligen tog mig tid att pausa titt som tätt. Din motståndare i spelet är i grund och botten inte alla zombies, det är tidsbristen.

Jag är absolut inget proffs men om det finns ett tips jag kan ge så är det att pausa hela tiden. Så fort du ska bygga, pausa. Så fort du ska tänka, pausa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Hur dålig kan man bli på detta spelet? Kommer inte förbi första banan.

Du är inte ensam Har klarat det massa gånger på 7% men klarar det aldrig på över 20% eller vad det är för att låsa upp nästa.Jag är väl också helt ärkekass helt enkelt

Visa signatur

NZXT H510 | MSI Z170A KRAIT | Intel i5 6600K @ 4.4 Ghz | Powercolor 5700XT Red Devil | HyperX 16GB DDR4 2133Mhz | EVGA Supernova G2 750W | Samsung 850 Pro 256GB | Samsung 860 EVO 500GB | Corsair H100i Platinum | LG 34GK950F

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerban:

Du är inte ensam Har klarat det massa gånger på 7% men klarar det aldrig på över 20% eller vad det är för att låsa upp nästa.Jag är väl också helt ärkekass helt enkelt

SPOILER nedan:

Om du vill ha tips så uppgradera inget om du verkligen har ont om plats. All uppgradering kostar oerhört mycket i upkeep...

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Löste första banan nu på 55% ganska enkelt. Ser bra ut på andra banan nu också, det är såklart sista vågen som är jobbig. Älskar att spelet är hardcore.

Tips spoiler:
Som griid säger uppgradera inget det kostar skjortan.. (Farm, Mill)
Försök få en bra karta annars starta om.
Bygg hus hela tiden i början för att få upp din ekonomi.
Pausa hela tiden och stressa inte.

Sjukt roligt spel. Perfekt om man gillar city bilder / RTS / utmaning.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Någon som vet om Executioner skjuter över berg?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Lite nyheter:
http://steamcommunity.com/games/644930/announcements/detail/1...

Ny byggnad och fler på ingång:
The Inn - Build an Inn for your colony to attract workers and mercenaries from the surroundings.

Sedan kommer fler:
- The Beholder
- The Lightning Spire
- The Transmutator
- The Victorious
- The Academy of Immortals
- The Crystal Palace

Visa signatur

got root?

Permalänk
Medlem

Jag provade att spela lite Starcaft 2 efter några års uppehåll, men jag fann mig själv bara sitta och trycka på mellanslag så fort det gick hett till haha. Jag var aldrig en bra Starcraft spelade men detta spel har gjort mig ännu sämre

Visa signatur

Blank