Sea of Thieves - PC

Permalänk

Sea of Thieves - PC

Någon som tänkt sej på att lira detta??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

@Gurrasson: Jag har förhandsbokat det på PC och kommer lira det där. Sen att det är Play Anywhere gör det bara till ett plus för det svarta X:et här hemma

Permalänk

Är sugen! Ej haft tid spelat alphan, tänkte dock försöka ta mej in till betan nu i januari Men ville se om de finns nå "guilder" eller vad det kallas i detta

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Någon som är sugen att lira? Ingen matchmaking verkar det som så man behöver kompisar för att lira ihop... Någon som har spelet?

Visa signatur

Stationär: Intel Core i7 2600K, 16GB DDR3, Gigabyte GF680 OC 2GB SLI
Bärbar: Macbook Air 13", Intel Core i7, 8GB DDR3
HTPC: Intel i3 3220, 4GB DDR3, 120GB SSD

Permalänk
Medlem

Jag var sugen på att lira, men att man efter redan en timme känner att man har upplevt gameloopen så blev man istället orolig. Jag hoppas att utvecklarna har en hel del content och framförallt en intressant progression redo bakom kulisserna. Annars ser det ganska illa ut för en release om två månader med en saftig prislapp som $60. Det vi såg i betan känns passande för en $20 early access i bästa fall.

Det fundamentala bakom spelet är lysande, upplägget är roligt och spännande. Spelet flyter på stabilt och ser oerhört vackert ut. (Prova segla in i en storm!) De måste bara fylla ut spelet riktigt ordentligt för att det ska finnas någon anledning att fortsätta spela efter timme 2.

Håller tummarna men är lite skeptiskt.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av P4k3:

Någon som är sugen att lira? Ingen matchmaking verkar det som så man behöver kompisar för att lira ihop... Någon som har spelet?

Matchmaking finns... Du matchas med det antal spelare som matchar det skepp du valt.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Forumledare

@Loffemega: Man har sagt att man gömmer medvetet en hel del innehåll, men man vet ju inte i vilken omfattning samt hur bra innehållet är.

Du kan ju alltid köra det genom xbox game pass för 79:-/månad så slipper man köpa det direkt om det inte är bra

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Har följt det här spelet länge men att det bara släpps på MS store på windows... ha never.

Visa signatur
Permalänk
Forumledare
Skrivet av Garderoben:

Har följt det här spelet länge men att det bara släpps på MS store på windows... ha never.

En klar nackdel. Antagligen är det för att Microsoft äger Rare och för att det ska stödja deras "play anywhere"

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Är det värt att köpa spelet nu och få tillgång till betan?

Läste att de har förlängt betan med 2 dagar? vore kul att ha nått roligt att spela i helgen... Eller ska man vänta på en full review av spelet? Har sett att många klagar på att det är för lite content i spelet, en del andra försvarar med att det bara är en beta och det kommer vara mycket mer content i fulla releasen, men av erfarenhet av andra spel så är det ju lite "what you see is what you get" över det hela.

Varför skulle man INTE visa all content ifall den väl finns där? vore ju sjukt dumt marknadsföringsmässigt att inte visa så mycket av spelet som möjligt...

Det som är en liten giveaway på att det inte finns så mycket mer att tillgå är att alpha testarna säger samma sak, att spelet saknar content, om nu spelet släpps om två månader och det finns en massa content bakom ridån så att säga, ska dom släppa den contenten helt otestad då eller?

Permalänk
Medlem

Testade alphan, tyckte det var lite "mhe" spelade iofs själv så det är ju inte så rättvist (men ändå)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Provat lirat själv samt med polare, det kräver att man sitter med polare etc.. Iaf enligt mej för att det ska bli roligt.
Sitta själv fick jag samma känsla "mhe"..

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk

Jag tycker det ser skoj ut men är rädd för att det finns för lite att hitta på i spelet? Känns som det kan bli enformigt ganska snart. Och 650:- känns för dyrt för att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Forumledare
Skrivet av dalledalle:

Jag tycker det ser skoj ut men är rädd för att det finns för lite att hitta på i spelet? Känns som det kan bli enformigt ganska snart. Och 650:- känns för dyrt för att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Du behöver inte betala 650:-, kör detta istället

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Skrivet av NordhNet:

Du behöver inte betala 650:-, kör detta istället

Nice! Då blir det definitivt att prova

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem

Så är det någon som har testat spelet?:)

Släpptes idag vad jag vet. Det man undrar är om det är tillräckligt med content.

Vet att många jobbar inkl mig själv.

Jag ska ev testa ikväll ihop med några polare.

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av segafreaktwo:

Så är det någon som har testat spelet?:)

Släpptes idag vad jag vet. Det man undrar är om det är tillräckligt med content.

Vet att många jobbar inkl mig själv.

Jag ska ev testa ikväll ihop med några polare.

Har samma fråga

Spelet är ju ovanligt dyrt, så det vore nice med en liten mini review på detta av någon som inte fått pengar under bordet innan man gör investeringen.

Sen har jag en fråga hur Microsoft Xbox Gamepass fungerar om man bara är en PC användare och inte har Xbox, finns det något sätt att få spelet billigare till PC genom Gamepass? och hur funkar det då? Förlorar man spelet om man säger upp Gamepass?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dredd:

Har samma fråga

Spelet är ju ovanligt dyrt, så det vore nice med en liten mini review på detta av någon som inte fått pengar under bordet innan man gör investeringen.

Även @segafreaktwo

Skaffa Xbox Game Pass. Det är gratis i 14 dagar och låter dig prova på hela spelet, så du kan få se vad just du tycker om det. Spelen fungerar både på Windows och Xbox One.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Även @segafreaktwo

Skaffa Xbox Game Pass. Det är gratis i 14 dagar och låter dig prova på hela spelet, så du kan få se vad just du tycker om det. Spelen fungerar både på Windows och Xbox One.

Kräver det att man har en aktiv xbox live gold igång? För isåfall kanske man skulle testa det i några dagar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bankai:

Kräver det att man har en aktiv xbox live gold igång? För isåfall kanske man skulle testa det i några dagar.

Nej, det finns inga krav. Du kan ha ett gamepass utan en Xbox eller några andra sorters konton. Prova på

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon81912:

Nej, det finns inga krav. Du kan ha ett gamepass utan en Xbox eller några andra sorters konton. Prova på

Tack för det här Men säg att man testar spelet i 14 dagar via Gamepass och man gillar det , är det då bättre att köpa spelet för fullpris än att fortsätta med Gamepass? och behåller man då eventuell "progress" man har gjort med gubben under de två veckorna?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dredd:

Tack för det här Men säg att man testar spelet i 14 dagar via Gamepass och man gillar det , är det då bättre att köpa spelet för fullpris än att fortsätta med Gamepass?

Det beror väl på om du tänkt spela det i mer än 650 / 79 = 8,2 månader eller inte? Dessutom får du ju tillgång till en hel hög med andra spel "på köpet" vilket kanske kan vara intressant för dig, eller så är det inte det.

Bara du som kan svara på om det är bättre / sämre eller mittemellan.

Tänkte du spela SoT enbart i en månad och därefter skicka ut din PC genom fönstret är det ju jättedumt att köpa en 10 års prenumeration

Permalänk
Medlem

Provade nu senast när det var öppen beta. Spelade enbart med kompisar och då var det otroligt roligt. Detta spelet ska man absolut spela med ett par kompisar, gärna så att man är mer än 2st och får köra runt med det stora skeppet.
Som några varit inne på är jag också lite orolig hur detta spel kommer vara efter man kört det ett par timmar. Jag ska avvakta till denna helgen eller nästa och se vad folk säger om det när de hunnit köra det x-antal timmar. 600kr är mycket för ett spel.
Någon som vet om man kan vara mer än 4st i ett "crew"? Det blev rätt stressigt med det stora skeppet i strid när man skulle:

Styra
Laga eventuella skador på skeppet,
Ösa ut vatten,
skjuta med kanoner,
Reglera segel
Skjuta med sitt vanliga vapen/har svärd duell med eventuella fiender som kommer ombord ens skepp.

Blev lite stressigt på 3-4pers det med.

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon81912:

Nej, det finns inga krav. Du kan ha ett gamepass utan en Xbox eller några andra sorters konton. Prova på

Man skulle få någon "unik" eyepatch om man spelade spelet innan den 28:e, tror jag. Har du testat om man får den även om man enbart spelar genom gamepass-trial:en?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av segafreaktwo:

Så är det någon som har testat spelet?:)

Släpptes idag vad jag vet. Det man undrar är om det är tillräckligt med content.

Vet att många jobbar inkl mig själv.

Jag ska ev testa ikväll ihop med några polare.

Skrivet av Dredd:

Har samma fråga

Spelet är ju ovanligt dyrt, så det vore nice med en liten mini review på detta av någon som inte fått pengar under bordet innan man gör investeringen.

Sen har jag en fråga hur Microsoft Xbox Gamepass fungerar om man bara är en PC användare och inte har Xbox, finns det något sätt att få spelet billigare till PC genom Gamepass? och hur funkar det då? Förlorar man spelet om man säger upp Gamepass?

Finns en del som redan spelat det på Twitch och Youtube när jag kollade.

Ska vara kul, men många ansåg det inte värt pengarna med nuvarande innehåll. Det är nästan krav på att man måste ha några kompisar för att spela och ha kul, samt man behöver förstå lite teknik med att segla.

PS. Musiken är dock helt underbar... och hur de spelar när de är totalt as-packade eller under vatten, vet jag inte, men det låter speciellt iaf

Permalänk
Inaktiv

@Dunder: Oklart om man får day one content om man inte köper spelet. Får jag gissa så antar jag att man inte får det.

Jag kommer nog inte skaffa det så jag vet inte.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av anon81912:

@DunderKlumpen: Oklart om man får day one content om man inte köper spelet. Får jag gissa så antar jag att man inte får det.

Jag kommer nog inte skaffa det så jag vet inte.

I det mail alla Founders fått så står det enbart "if you play the game between now and March 28th", det står inget om köp. Inte jättesugen på det smått sjuka priset 649:-, men finns det en trial på Gamepass så tåls det att testas

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Inaktiv

@Dunder: Oj, ja isåfall antar jag att du får den lilla ögonlappen Lycka till!

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet huruvida de framsteg man gör i Xbox Game Pass skulle överföras vid ett köp av enbart SoT? Låter ju vettigt att prova spelet i två veckor innan ett inköp, men samtidigt vill jag inte behöva börja om från ruta ett vid ett framtida köp. Har googlat men finner ingen info kring det!

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Raza:

Är det någon som vet huruvida de framsteg man gör i Xbox Game Pass skulle överföras vid ett köp av enbart SoT? Låter ju vettigt att prova spelet i två veckor innan ett inköp, men samtidigt vill jag inte behöva börja om från ruta ett vid ett framtida köp. Har googlat men finner ingen info kring det!

Jag skulle tro att det är kopplat till ens konto, så huruvida man köpt spelet eller inte borde inte spela någon roll.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.