Sea of Thieves - PC

Permalänk
Medlem

@Dunder: Tack för svaret! Ja det är så jag resonerar också. Känns underligt att det inte skulle vara kopplat på det viset, men ville ändå se vad andra har för uppfattning!

Permalänk

För en sådan prislapp, och det faktum att man måste köpa det genom MS, förväntar man sig ganska mycket av ett spel. I detta fall TROR jag inte att det är värt pengarna. Det verkar roligt, men hur länge förblir spelet det? Med det jag sett och hört misstänker jag att det lär krävas ganska mycket mer spelinnehåll i ett frekvent flöde för att spelet ska förbli aktuellt och roligt under en längre period.

Och av den anledningen har jag dessvärre avstått Sea of Thieves.

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Semireject:

För en sådan prislapp, och det faktum att man måste köpa det genom MS, förväntar man sig ganska mycket av ett spel. I detta fall TROR jag inte att det är värt pengarna. Det verkar roligt, men hur länge förblir spelet det? Med det jag sett och hört misstänker jag att det lär krävas ganska mycket mer spelinnehåll i ett frekvent flöde för att spelet ska förbli aktuellt och roligt under en längre period.

Och av den anledningen har jag dessvärre avstått Sea of Thieves.

Du kan som sagt testa i två veckor och avgöra själv

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Skrivet av Dunder:

Du kan som sagt testa i två veckor och avgöra själv

Å fan. Hur gör man det?

Visa signatur

Asus Rampage V Extreme U3.1 | Intel I7 5960x w. Corsair H110i GTX | Corsair Vengeance LPX 32gb 2666 Mhz | Asus GeForce GTX 1080 TI OC | Samsung 850 Pro + WD lagring | Corsair RM850x i ett Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

@Semireject: Signa upp för ett gratis 14 dagars Game Pass, plus att det finns en massa andra spel ett lira via Game Pass

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem

Hej är det någon fler här som har problem med att spelet kraschar vid uppstart? Mina två kompisar som spelar spelet får inte igång det alls...

Visa signatur

Punch a fish make a wish

Permalänk
Medlem

Inget problem för mig eller mina polare. Det Enda är att jag ibland får något error (Beard) meddelande när jag startar spelet och försöker logga in på deras servrar. Brukar lösa det genom att strta spelet via Store.

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Jag rekoemnderar alla att skaffa gamepass som inte redan gjort det och få 2 veckor gratis.
Då kan ni spela sea of thieves + andra spel fritt i 2 veckor.
Borde ge en bra uppfattning omnspelet
Sen om man vill fortsätta är det bara att köra vidare med gamepass 79kr/månad eller köpa spelet och säga upp gamepass.
Spelet är kopplat till ens xbox/microsoft konto så ingen försvinner efter 14 dagarna.

Gamepass finns på xbox (såklart) och Windows 10.
Använd xbox appen för att hålla reda på vänner osv sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Gamepass finns på xbox (såklart) och Windows 10.
Använd xbox appen för att hålla reda på vänner osv sen.

Skickades från m.sweclockers.com

Stämmer detta? på microsofts hemsida står det ju att gamepass gäller xbox one och xbox 360, står inget om windows

Permalänk
Skrivet av Klubba:

Stämmer detta? på microsofts hemsida står det ju att gamepass gäller xbox one och xbox 360, står inget om windows

Ja det stämmer, använder gamepass nu på PC för att testa spelet

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Spelade sen tidig alpha, älskade spelet men var alltid orolig över hur lite det fanns att göra, tänkte hela tiden men det är ju bara alpha, sen beta, sen nu vid release så köpte jag det inte, det var mitt mest efterlängtade spel sedan revealen på e3, tråkigt!

Permalänk

Någon som vet vad som händer om man avinstallerar spelet. Behåller man sin pirat till nästa installation?
Spelet råkade installera sig på C: och inte min spel-disk, så jag skulle vilja installera det på rätt disk...

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Stämmer detta? på microsofts hemsida står det ju att gamepass gäller xbox one och xbox 360, står inget om windows

Ja det stämmer. Kör själv på pc.
Öppna windows store, sök på sea of thieves.
Sen när du är inne så står det 649 eller gratis via gamepass typ.
Klicka där så kan man signa upp sig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av BodyElectric:

Någon som vet vad som händer om man avinstallerar spelet. Behåller man sin pirat till nästa installation?
Spelet råkade installera sig på C: och inte min spel-disk, så jag skulle vilja installera det på rätt disk...

Det är bara att gå in i appinställningarna i Windows och välja flytta till den disk du vill. Du får inte välja sökväg mer än så dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk

https://www.youtube.com/watch?v=yGn95ShJ1cw

Grymt spel, dock inte helt felfritt :'D
Längtar tills det kommer mer content..

Permalänk
Medlem

Är gamepass bara ett tillfälligt erbjudande? Eller finns de alltid där?
Tänkte jag skulle testa, men väntar tills april då vi ska iväg till Norge i några dagar. Blir ju ingen speltid då.

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Skrivet av klirre:

Det är bara att gå in i appinställningarna i Windows och välja flytta till den disk du vill. Du får inte välja sökväg mer än så dock

Skickades från m.sweclockers.com

Tack! Det gick smärtfritt!

Visa signatur

Fractal Design Meshify C Vit |ASUS TUF Gaming Z490-PLUS (WI-FI) | i7 10700k |ASUS GeFroce RTX 3080 TUF OC
|32 Gb HyperX Fury | Corsair RM750X V2 / 750W / 80+ Gold | Ducky One 2 Mecha Mini [MX Silent Red] | Logitech Pro Wireless |

Permalänk
Medlem
Skrivet av TaunyTiger:

Är gamepass bara ett tillfälligt erbjudande? Eller finns de alltid där?
Tänkte jag skulle testa, men väntar tills april då vi ska iväg till Norge i några dagar. Blir ju ingen speltid då.

Finns alltid där, så länge du är ny kund dvs.
Jag tror att har du kört gamepass tidogare så har du redan förbrukat din 14dagar free trial.
Då måste du nog göra nytt konto osv om du vill köra free trial igen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Spelet i sig är väldigt kul.
Kan tänka mig att det blir tråkigt efter många timmar.
Men har bara spelat själv än så länge men spelar man i grupp så är det nog sjukt mycket roligare.
SoT vänner sökes haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av mattera:

Spelet i sig är väldigt kul.
Kan tänka mig att det blir tråkigt efter många timmar.
Men har bara spelat själv än så länge men spelar man i grupp så är det nog sjukt mycket roligare.
SoT vänner sökes haha

Kan tipsa om att gå in på geeks discord kanal där hittar man ofta nån att spela med.
Inte bara sea of thives utan vad som helst

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Sea of pirates

Hej,

är detta värt att investera i som multiplayer och har de fixat till med senaste patch? Har hört det är nästan ett måste med en grupp och helst någon man känner för att få det optimala ut ave spelet. Några råd?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Cutthoff: Jag antar att du menar ”sea of thieves” så jag flyttade in din fråga i huvudtråden så du snabbare kan få svar

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cutthoff:

Hej,

är detta värt att investera i som multiplayer och har de fixat till med senaste patch? Har hört det är nästan ett måste med en grupp och helst någon man känner för att få det optimala ut ave spelet. Några råd?

Du kan skaffa gamepass gratis 14 dagar för att bilda dig en uppfattning (om du nu inte förbrukat det vid tidigare tillfälle)
Man kan spela ensam.
Men det blir som olika spel om man kör ensam eller 2 eller 3/4
Jag skulle säga att vill man få ut max av spelet så ska man inte köra ensam

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Keeper of Traditions

Jag får inte kommunikationen att fungera i spelet. I Xbox-appen står det att jag har NAT type strict, så jag gissar på att det är därför, men jag har inte lyckats lösa problemet genom att öppna portar som deras hjälpsida föreslår.
Någon som haft liknande problem och hittat en annan lösning?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Några här som lirar?

Vi söker fler spelare för vår Sea of Thieves grupp i Grumpy Gaming, se signatur.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Fundersam

Hur har spelet blivit på senare tid? Läste mycket negativt om det i början, men är ändå lockad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Denne_Syd:

Hur har spelet blivit på senare tid? Läste mycket negativt om det i början, men är ändå lockad.

Undrar också, nån som fortfarande lirar? Hur är det nu?

Permalänk
Medlem

Jag vet inte om jag missat något men det handlar om att göra uppdrag för att få nya skins. Kanske ett av dom sämsta spelen jag spelat

Permalänk
Skrivet av SexMachine:

Jag vet inte om jag missat något men det handlar om att göra uppdrag för att få nya skins. Kanske ett av dom sämsta spelen jag spelat

Låter skoj haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av SexMachine:

Jag vet inte om jag missat något men det handlar om att göra uppdrag för att få nya skins. Kanske ett av dom sämsta spelen jag spelat

Ja du har missat poängen med hela spelet kan man säga

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc