Konstig leverans från NetOnNet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011

Konstig leverans från NetOnNet

Beställde från NetOnNet på tisdag kväll, fick orderbekräftelse på allt som jag beställt direkt dagen efter. Dessutom fick jag leveransbesked på en delleverans.

Grafikkort
RAM
CPU
PSU
ESD

RAM-minnet skulle levereras först, ensam. Går och plockar ut paketet som är 20x50x40cm... okej? I paketet var grafikkortet. Har inte fått något kvitto på det, och RAM-minnet är inte där.

Idag skickade dom kvitto på CPU, PSU, och ESD, men inte grafikkortet?

Någon annan som fått konstiga leveranser från NetOnNet? Tänker om det löser sig eller om jag borde kontakta kundtjänst.

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2003

@Drickz: jag fick ett 1050ti idag i en låda som var gigantisk. Men inget jag brydde mig om. Slut på mindre?

Har du köpt allt nytt eller något från fyndhörnan?
Du har alla kvittona digitala, så hade avvaktat tills allt levererats.

/SAnDis - Pew pew

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av SAnDis:

@Drickz: jag fick ett 1050ti idag i en låda som var gigantisk. Men inget jag brydde mig om. Slut på mindre?

Har du köpt allt nytt eller något från fyndhörnan?
Du har alla kvittona digitala, så hade avvaktat tills allt levererats.

Lådstorleken brydde jag mig inte så mycket om. Bara att leveransbeskedet inte stämmer.

Köpte allt nytt.

Fick kvitto på RAM-minnet. Fick inte RAM-minnet.
Fick inget kvitto på grafikkortet. Fick grafikkortet.

Förlåt om jag var otydlig

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Jag har haft eftersläpningar av kvitto, att det tar ngn dag eller två innan dessa dyker upp på mailen.
Du borde ju kunna logga in och se dina kvitton på hemsidan, där kanske du kan se hur det ser ut ang grafikkortet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Dec 2002

@Drickz:
inte alltid som den digitalavärlden hänger med den analoga

[size="1"]*signatur raderad*, referrallänkar behöver vi inte gömma i signaturer (§8 marknadsföring)[/size] Till MOD: Ditt smartskafft, man gömmer inte något som är helt synligt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Fick precis själv ett mail från Webhallen om att en order har packats och snart lämnar deras lager.
Problemet är att jag redan hämtat ut sagda order - för två månader sedan...

Kanske bara är något fel i systemet, men om dom verkligen skickar något igen så är det väl bara att ringa dom och förklara läget...

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Fick en router när jag hade beställt en mikrovågsugn. Fanns inget kvitto/orderbekräftelse/fraktsedel i kartongen. Mailade kundservice, fick en retursedel att skriva ut. Lämnade paketet och fick mikrovågsugnen tre dagar senare. Lite jobbigt men det är väl sånt som kan hända.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Knivsta
Registrerad
Jan 2012

Du kan ju alltid för säkerhets skull skicka ett mail till NetOnNet och fråga hur det ser ut hos dom?

Skadar aldrig att fråga

Moderkort:MAXIMUS VI HERO
CPU:Intel® Core i7-4770K @4,2 || GPU:MSI GeForce GTX 980 GAMING 4G || RAM:G.SKILL Ares Series 16GB (2 x 8GB) || Chassi: Define R5 White || Nätaggregat:Corshair CX600

Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Feb 2009

<insert whine here> Varför skapar folk trådar i "what if"- scenarion? Ingenting har än så länge hänt och kanske aldrig kommer att hända.
Det känns som att folk behöver stöd för att först uppmuntras att kontakta sin återförsäljare...

– När slutar de i dag? (de = subjekt, dvs. den/de som gör något)
– Chefen beslutade att ge dem en rejäl löneförhöjning. (dem = objekt. dvs. den/det/de som är föremål för handlingen)
– Dom har arbetat länge med att färdigställa rapporten. (Här fungerar det med vi och därför är de korrekt form.)
– Chefen bestämde sig för att ge dom en sista chans att färdigställa rapporten. (Här fungerar det med oss och därför är dem korrekt form.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011

@Pixlchaser: Hej!

Jag ber om ursäkt för att du behövde göra ett gnälligt inlägg, som inte tillför något till en tråd som du egentligen inte behöver göra ett inlägg i.

NetOnNet har bara kundtjänst online må-fre fram till 18. Jag ställde en enkel fråga där det kanske finns ett svar, för det här har aldrig hänt mig förut.

Får sista leveransen (3/3) idag, så ser vad som finns i lådan.

EDIT: Det var inte sista leveransen.... 4/4 imorgon då..

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Feb 2009

@Drickz:

Jag menar inte heller att gnälla men det finns så mycket du inte har gjort innan du tagit dig till forumet och främst kategorin konsumenträtt. Inga av dina frågor omfattas av det.

Dessutom besvaras alla dina frågor via deras köpvillkor där det framgår att dem gör delleveranser av en order och att man som kund ej bekostar mer än bara en ursprunglig leverans.

Se punkt 3, kolumnering 4.

https://www.netonnet.se/Content/Conditions/ConditionsOfPurcha...

– När slutar de i dag? (de = subjekt, dvs. den/de som gör något)
– Chefen beslutade att ge dem en rejäl löneförhöjning. (dem = objekt. dvs. den/det/de som är föremål för handlingen)
– Dom har arbetat länge med att färdigställa rapporten. (Här fungerar det med vi och därför är de korrekt form.)
– Chefen bestämde sig för att ge dom en sista chans att färdigställa rapporten. (Här fungerar det med oss och därför är dem korrekt form.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Mar 2011

Om du fick välja bland kategorierna på SweC, var skulle du sätta den här tråden?

Nu eftersom du var vänlig och länkade köpvilkoren så läste jag igenom dem, FAQ, och leveransinfo.
Min fråga besvaras inte där. Jag undrade över att leveransbeskeden och kvittona inte stämmer med vad som kommer i kartongerna. Hade inte haft några funderingar om allt fungerat som det skulle.

Som det är nu är X vara i Y leveransbesked samtidigt som X vara inte getts besked om, medans Y vara dyker upp två dagar senare, men trackingnumret för den lådan är Z. Du förstår.

Spel: ASUS Z370 Prime-A | 16GB 3000Mhz | i5-8600K | Noctua NH-D14 | ASUS GTX 1080 | Sound BlasterX AE-5 | Supernova G2 650W | EVO 840

Media/Emulator: MSI Z270-A Pro | 8GB 2666MHz | i3 7350K 4,8GHz | Pure Rock Slim | MSI GTX 970 | EVGA Supernova G2 650W | EVO 840 250GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Feb 2009

@Drickz: Välkommen till delleveransernas värld.

Jag har ingen kategori att rekommendera.

– När slutar de i dag? (de = subjekt, dvs. den/de som gör något)
– Chefen beslutade att ge dem en rejäl löneförhöjning. (dem = objekt. dvs. den/det/de som är föremål för handlingen)
– Dom har arbetat länge med att färdigställa rapporten. (Här fungerar det med vi och därför är de korrekt form.)
– Chefen bestämde sig för att ge dom en sista chans att färdigställa rapporten. (Här fungerar det med oss och därför är dem korrekt form.)