Forumdelen sponsras av

Telia.se fungerar inte med mobilt bredband från Telia

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Telia.se fungerar inte med mobilt bredband från Telia

Hej.

Någon som vet varför det inte går att komma in på Telia.se?

Allt annat fungerar fint. Ringer man till Telia.se säger dom det vanliga vi har inga driftstörningar vad jag kan se osv.

Tack !

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Jag har inte märkt något men har mobila bredbandet utlånat idag. Kan kolla i morgon. Telia.se fungerar ua på dator (VDSL) och telefon via Telia.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av MultiMan:

Jag har inte märkt något men har mobila bredbandet utlånat idag. Kan kolla i morgon. Telia.se fungerar ua på dator (VDSL) och telefon via Telia.

Telia.se fungerar genom ADSL. Tycker bara det är extremt konstigt att Telia.se inte fungerar på deras egna mobila bredband. Märket på modemet på mobila bredbandet är Huawei.

Skickades från m.sweclockers.com

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Ringde till personen som har mobila bredbandet. Telia.se och allt annat fungerar normalt, så felet är troligen lokalt hos dig. Huawei-modem från Telia, antagligen samma som ditt.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2006

@Ninotramp: Pröva byta dns-server till tex opendns eller google är mitt enda tips

När folk är överens med mig har jag ofta en känsla av att jag måste ha fel.