Ny dator passande LG OLED 55" tv

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Ny dator passande LG OLED 55" tv

Det börjar bli dags att byta ut pc'n i vardagsrummet, den har många år på nacken.

Våra behov är dessa:
Fungera optimalt till tv'n vi nyligen köpt (LG OLED55B7V)
Vi spelar inte spel utan använder den när vi tittar på diverse tv-kanaler (CBS, NBC etc) plus Netflix och viaplay.

Vi funderar även på att då även ha en intern bluray brännare/läsare eftersom vi inte längre har ngn Ps4 i vardagsrummet.

Pris max 6-7000kr (hårddisk och windows finns redan och kommer tas från "gamla" datorn, den hårddisken bytte jag förra året)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Mar 2016

Kul ämne detta

OLED TV med HDR. Vill ni ha Netflix med 4K och HDR så är ni låsta till Windows 10, Nvidia grafikkort och/eller Intels CPU med inbyggd grafikdel fr.o.m Kaby Lake.

Ska den endast användas till media så kommer ni billigt undan och 4 GB minne har jag provat när jag körde HTPC och ingen skillnad mot 8 GB.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/11253343/

Har inget ATX chassi med därför att det är en fråga om personlig smak och tycke men bara leta och ska klara fulla ATX moderkort. Vill man ha ett mindre chassi så får man nog investera tex i ett sådant här moderkort
http://www.inet.se/kundvagn/visa/11253344/

Ryzen 1800X - Palit Nvidia GTX 1080 - Samsung (2016) 4K UHD TV som skärm och Samsung HW-K960 till ljudet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tullinge
Registrerad
Jun 2005

har själv första generationens NUC med min nya 55oled 4k tv. kör i 1080p för den klarar inte mer än så.
Kommer snart nya NUCar med nya intel cpun och dom väntar jag på, är väll ett par månader kvar? kan vara något om man vill ha nått litet bakom tv'n.

Ryzen 1700 @ 3.86ghz, Palit GTX 1080 GR Premium

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2016

ITX-chassit Lian Li PC-Q21 med plats för slim DVD/blu-ray. Ersätt nätaggregatet med picoPSU, stor processorkylare som är tyst, SSD och så har du en snygg liten tv-dator.