Nybyggd dator presterar inte som den ska

Permalänk

Nybyggd dator presterar inte som den ska

Hej! jag har nyligen byggt ihop men dator. Men nu märker jag om jag jämför mina benchmark scores med andra som har relativt lika komplonenter så är min dator mycket sämre. Proccesorn presterar som den ska och är jämnlik med andra sådana processorer. Men mitt grafikkort däremot, jag körde heavens benchmark på högsta inställningar och fick en medelfps på 84fps (score 2117). Andra som har ett gtx 1080 får runt 115-140 beroende på processorn. Jag har själv försökt fixa det här genom att
-stänga av game dvr och stängt av allting som har med xbox att göra
-Laddat ner de senaste grafikdrivrutinerna

Men inget av detta har hjälpt och därför behöver jag nu hjälp. Jag vet att single channel ram ör sämre än dual men har det verkligen spn stor betydelse. Jag får också väldigt låg fps i spel med tanke på komponenterna.
-Csgo allt på högsta 150-450fps beroende på hur många spelare det är konstigt nog.
-Assassin's creed black flag höga inställningar runt 60fps

Komponenterna i min dator:
Msi Armor 1080
r5 1600
asus prime b350 plus
650w psu
ssd på 256

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

Vad har du för load på processorn och grafikkortet när du benchar?

-Csgo allt på högsta 150-450fps beroende på hur många spelare det är konstigt nog.
CSGO kör mer på processorn än grafikkortet. Datorn måste räkna mer när det är fler spelare för att veta vart alla är, inget konstigt alls med det.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

Tack! Tänkte mig mer att det var konstigt att det var så mycket skillnad i fps