In Win 915 är datorchassi med motoriserad ventilationslucka

Permalänk
Melding Plague

In Win 915 är datorchassi med motoriserad ventilationslucka

In Win fortsätter på sitt spår med utsvävade datorchassin på CES 2018, där den kommande fulltowermodellen 915 stoltserar med en motordriven lucka i toppen för luftintag.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Lite små ballt ändå!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Men var kommer espresson ut?

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Hur är det med hårddiskplatser i detta chassi?

Visa signatur

Philips 34M2C8600 | RTX 3090 | AMD R7 5800X3D | 32GB 3600MHz DDR4 | Gigabyte X570 Aorus Master | Seagate Firecuda 530 4TB & Kingston A2000 1TB | 27TB HDD | Seasonic Focus GX 850 | Hifiman Sundara | Fractal North XL | LG CX55 | Yamaha HS7 | Nvidia Shield TV Pro (2019)

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Haha, Jonas ser lite skamsen ut när han måste erkänna att det är ganska coolt.
Och jag håller med, precis som Jonas föredrar jag cleana, neutrala chassin utan bling-bling men det såg riktigt coolt ur när den åkte upp sådär faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Hur är det med hårddiskplatser i detta chassi?

Det står ju i texten?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Suck.. släpp cube a1 nån jvla gång!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Keep on creating

Permalänk
Medlem

Det skulle vara ballt om man kunde styra motorerna mjukvara. Exempelvis ställa in öppning/stängning med en temperaturkurva och på så sätt ha bättre luftflöde när man spelar och sedan så sluter lådan upp sig när man inte pressar datorn så mycket.

Då kunna kontrollera ljudnivån bättre efter behov.

Permalänk
Medlem

väldigt intressant chassi, får se hur bekvämt det är att bygga i den.

Permalänk
Avstängd

Snyggt som satan, och jag håller med om att det borde finnas mjukvara för att öppna toppen, och jag tror det kommer finnas, in-win är ju duktiga på chassin, i mina ögon, och när detta chassi kommer ut på marknaden, skulle jag vara väldigt förvånad om det inte finns mjukvara för just den grejjen.

Visa signatur

ASUS Prime B350 Plus, AMD Ryzen 5 1600X, Sapphire R9 390 8GB, 16GB Gskill Flare X 3200
Används för korsord online, och harpan.

Permalänk
Avstängd

Chassi motoriserad ventilationslucka, precis vad jag alltid velat ha.... NOT!

Permalänk
Medlem

Suck om den bara inte hade haft RGB...

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Proffsmobbare

Hann ni kika något på In Win A1?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Suck om den bara inte hade haft RGB...

bara klippa av ström kabeln till rgb'n. har jag gjort på fler talet fläktar. eller helt enkelt inte koppla in den alls vilket borde fungera

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

RGB gör datorn snabbare. Lika snabb som en Hyundai Atos 1.0 med dekaler.
Nej, skämt åsido. Jag kommer aldrig att gilla belysning som saknar funktion. Runt knappar är det ju praktiskt i mörker, men annars? Nä.

Löjligt sugen på ventilationsmotorn dock, ser flera fördelar att kunna styra med mjukvara. Den hade kunnat få resa sig 4-5cm till, kom på en sjukt nice case mod.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk

Fler chassin borde kunna inegrera eklarare mekaniska lösningar då de knappast kan kosta mkt! ge sitt chassi lite edge mote konkurenterna

Permalänk

bara jag som vill veta mer av dom där "fläkt-armarna" som syns på skärmen där baki? verkar smidigt att kunna montera en fläkt och vinkla den på VRM osv.

https://youtu.be/aoGbqQeZQPk?t=100 till rätt tid

Visa signatur

Idag använder jag min dator till Ingenting men den har

Ryzen 3700x b550 Gigabyte Aorus PRO, corsair 3600, b AOC 24"@144hz
Ryzen 2600x,Asus x470,Gigabyte 1080 Ti aorus
16 Gb vengeance @3000Mhz 1.37volt, Custom loop
|triple monitor|AOC24" AOC 24"@144hz, Dell Ultrasharp 24"