Internet funkar inte fast jag är kopplad.

Permalänk
Medlem

Internet funkar inte fast jag är kopplad.

Tjena nu har jag lite problem här med min dator som jag har kopplad till en fungerande router men lyckas inte ha något internet under dagarna men senare mot kvällen vid 21 tiden funkar allt bra igen, någon som vet vad felet är? Måste tillägga att det funkar på farsans dator som är kopplad med internetkabel till samma router. Har prövat byta internetkabel men det funkade ej. Hjälp uppskattas

Permalänk
Moderator
Forumledare

@svmuel: Vad är det för router? På flera routrar kan du schemalägga uppkopplingen på enskilda enheter

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@NordhNet: Vet inte riktigt vad routern heter men vi har haft likadan för typ 2 veckor sen och då funkade internet det är just typ de 3 senaste dagarna det har varit såhär

Permalänk
Medlem
Skrivet av svmuel:

@NordhNet: Vet inte riktigt vad routern heter men vi har haft likadan för typ 2 veckor sen och då funkade internet det är just typ de 3 senaste dagarna det har varit såhär

Fråga pappa om han har lagt in någon spärr på dig under dagarna, han kanske tycker att du sitter för mycket på nätet

Visa signatur

Chassi:FD Define S Moderkort:GB Z270 Gaming K3 CPU:i7 7700K Kylare:Noctua NH-D14 Nätagg:EVGA G2 650W RAM:Ballistix Sport DDR4 16GB GPU:Gigabyte 1050ti SSD:Intel 600P M.2 256GB Tangentbord:Func KB-460 MX Brown Mus:Steelseries Sensei Raw Ljud:M-Audio AV40 MK2
OS:Win10 Pro Laptop:MacBook Air M2 Mobil:iPhone 11 Pro Max

Permalänk
Medlem

Han har inte gjort det

Permalänk
Medlem

Det är inte hundkopplet du ska ha! Testa koppla in nätverkssladden istället!

Eller skriv cmd i startmenyn, och skriv ping google.com vad får du för resultat då?
Har du fått en ip adress tilldelad?
Vad har du för internetuppkoppling? ADSL? Fiber?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Det står sent=4, recieved=2, lost=2 när jag pingar.
Hur vet jag om jag har en ip adress tilldelad då?
Ja jag har ju inte fiber antar väl att det är adsl då om det är det enda andra alternativet

Skickades från m.sweclockers.com