Utan skärm till helgen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Jan 2011

Utan skärm till helgen?

Hej,
Slog till och köpte en Acer Predator X34A från Inet på mellandagsrean. Tyvärr så måste den ha fått sig en smäll i frakten eller helt enkelt varit lite skum från fabrik då den har ganska tydliga ljusblödningar i det övre högra hörnet. Alltid lika trevliga @inet gick omgående med på att jag skulle få skicka tillbaka skärmen (gratis dessutom!).

Nu till själva knäckfrågan - och onekligen ett sjuhelsikes ilandsproblem: Frugan ska på fest med tjejkompisarna i helgen så jag hade rensat kalendern och preppat för att redigt gaming-pass som man annars aldrig hinner med nu för tiden

Tyvärr så hände ju detta med skärmen. Den skickar jag tillbaka idag. Hur stor är risken att man blir utan skärm (och därmed redigt sysslolös på fredag kväll) i och med detta? Hur har det varit för er andra som behövt byta något från dem? Brukar man få en helt ny skärm i retur eller ska den skickas till externa reparationscenter som sen tar 10-20 dagar på sig att laga den? Jag har ju ingen annan skärm heller - är min gaming-kväll körd nu? Skickade tillbaka hela skärmen komplett i kartong om det gör någon skillnad..

Mobo MSI Z97 Gaming 5 CPU Intel i7 4790k: 4,7 Ghz @ 1,29v RAM Corsair Vengange Pro 16GB @ 2400MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av Xyborg:

Hej,
Slog till och köpte en Acer Predator X34A från Inet på mellandagsrean. Tyvärr så måste den ha fått sig en smäll i frakten eller helt enkelt varit lite skum från fabrik då den har ganska tydliga ljusblödningar i det övre högra hörnet. Alltid lika trevliga @inet gick omgående med på att jag skulle få skicka tillbaka skärmen (gratis dessutom!).

Nu till själva knäckfrågan - och onekligen ett sjuhelsikes ilandsproblem: Frugan ska på fest med tjejkompisarna i helgen så jag hade rensat kalendern och preppat för att redigt gaming-pass som man annars aldrig hinner med nu för tiden

Tyvärr så hände ju detta med skärmen. Den skickar jag tillbaka idag. Hur stor är risken att man blir utan skärm (och därmed redigt sysslolös på fredag kväll) i och med detta? Hur har det varit för er andra som behövt byta något från dem? Brukar man få en helt ny skärm i retur eller ska den skickas till externa reparationscenter som sen tar 10-20 dagar på sig att laga den? Jag har ju ingen annan skärm heller - är min gaming-kväll körd nu? Skickade tillbaka hela skärmen komplett i kartong om det gör någon skillnad..

Försök låna skärm ifrån jobbet eller en kompis Så du kan ha något å göra TV spel ?

| 2600k | Z77 Asrock Extreme4-M | 16GB @ 2133 MHz Corsair | EVGA 980 SC |
| Be quiet! L8 630W | R3-chassi | Samsung+OCZ SSD | 2TB Lagring | OS Win7 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Hmm när jag har råkat ut för saker som pajat direkt så har jag bett att de skickar en ny omgående då det är orimligt att vänta på en reparation om varan är helt ny. De flesta butiker har gått med på det.

danzisch

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av Xyborg:

Hej,

Min erfarenhet att få saker på RMA via Inet tar minst 1 vecka, skickat in på en Söndag och fick produkten nästvarande vecka. Två gånger (beskylla långa fraktvägar och inte Inet) - eller egentligen är det fort att paketet skickas till Inet som skickar det vidare och sedan tillbaka så är 1½ vecka ingenting.
Så det är på håret, tror att ditt Kolli kommer visa att ditt paket är nästan i Sverige på Fredag, då också beroende på hur mycket reparatören haft att göra.

edit, fungerar också:

Skrivet av eurodance:

Hmm när jag har råkat ut för saker som pajat direkt så har jag bett att de skickar en ny omgående då det är orimligt att vänta på en reparation om varan är helt ny. De flesta butiker har gått med på det.

Cpu: i5 4670k @ 4.2GHz | MSI Z87 Mpower | SLI MSI GTX 770 Lightning+Gaming 2 GB | Corsair CL10 1600Mhz 16GB VENGEANCE LP | Orange Phanteks PH-TC14PE-RD | Chassi: Fractal Design Define R4 Arctic White | MK 85 Brown : Deathadder
Ljud: Pioneer A616 Mark II | B&W DM309 + DM601S3 | Sennheiser PC360 G4ME | DJ Utrustning: Hercules DJ4SET |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Okt 2017

@eurodance: precis det skulle jag också föreslå, alternativt skicka tillbaka den efter helgen helt enkelt?
Du kan ju fråga butiken vilkentalternativ de föredrar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007

Skulle traskat förbi ett internetcafé och försökt hyra en skärm över helgen. De har garanterat en extra.

i5 3570k @4.6ghz (Noctua NH-D15) || Kingston HyperX FURY 16GB
Z77 Extreme 4 || EVGA GTX 970 ACX 2.0+ SSC (Arctic Accelero Xtreme IV)
Fractal Design Define S (4x BioniX F140mm) || Corsair HX520
850 Evo 250 + Crucial M500 240 || BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2013

Har du en TV hemma så kan du använda den och spela med t.ex. en Xbox kontroll från soffan :P. Annars finns det ju några billiga IPS 60 Hz skärmar man kan köpa nytt för ca 1000 kr (se Prisjakt) alt. någon begagnad för 50% av nypriset (se SweClockers marknad).

Main || Intel Core i7 980X @ 4.12GHz || ASUS Rampage III Gene || Corsair Vengeance 6x4GB @ 1800MHz || EVGA GTX 780 Reference || Creative Sound Blaster ZxR || 2x Intel 530 240 GB || Western Digital Blue WD10EZEX 1000 GB || ASUS VG248QE (no G-sync) ||
Laptop || Lenovo Thinkpad X220 4291-37G ||
Project: Pentium Clockbox || Intel Pentium G3258 ||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2014

Om du har 1-2000 spänn över så kan du få en hyfsad 24 tums-skärm för det priset. Och när du får din nya skärm så kan du ha den som reserv eller som extra skärm på sidan om.
Ett förslag: https://www.netonnet.se/art/dator/bildskarm/23-24tum/asus-vp2...

Stationär dator: Hemmabygge, Define R5, Intel Core i5 8400 2,8 GHz, DDR4 8 GB RAM, 1060 6GB, WD Green 1TB, Windows 10 Home
Laptop:MacBook Pro early-2015, Intel Core i5 5257U, 8 GB RAM, Intel Iris Graphics 6100, 256 GB SSD.

Trädvy Permalänk
Inet
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2007

@Xyborg:

Hej,

Rutinmässigt beror det lite på vad för slags skada produkten har, där det ibland kan repareras relativt enkelt.
Enklast är om du kan PM:a ditt ordernummer så kan vi se på felanmälan.

Mvh

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Twitter

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2002

Ypperligt tillfälle att skaffa en till skärm så du sedan kan köra med två?

CPU: i7 6700k + Fractal Design S24 GPU: EVGA GTX 980 Ti SC+ ACX 2.0+ RAM: Kingston 16GB 2133MHz CL13 MB: MSI GAMING M7 PSU: EVGA Supernova G2 850W, 80+ Gold SSD: Samsung SM951 256GB M.2 NVMe + Samsung EVO 850 250GB M.2 Chassi: Fractal Design S OS: W10 Pro Skrämar: Acer XB270HU + 2x Dell U2412M
NAS: Synology DS415+ (4x WD RED 6 TB) Console: Xbox One

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

@Xyborg: ställ TVn på skrivbordet som provisorisk lösning!

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jan 2009

@Xyborg: Ring och försök förklara, det är ju trängande. Du kan köpa en till (likadan) skärm, ta emot den imorgon, vara försiktig vid uppackning, nyttja sen ångerrätt på nya när din reparerade kommer, är de 14 dagarna över? eller har du 30? Ring som sagt. Fult att hyra en skärm på ångerrätten bara :/ Fri retur ftw!

Jag kunde själv inte bli utan, gick inte motivera fullpris för den jag köpt. Returen är inte godkänd än, blir 800kr dyrare utan kampanj. Försökte med supporten att prisjustera på aktuellt fall, finns ju alltid en nivå för acceptans, men skärmen behövde vilket som åka in på bedömning förstod jag det som :/ Vad gör man? Jag installerade i varje fall den nya under tiden jag packa ner den som skulle tillbaka

Kan stå mig dyrt, men fullpris för och sen leva med en skärm jag inte är nöjd med svider faktiskt mer än uppåt dubbla priset för en jag älskar.

Fractal Design R5 | Asus Z97-PRO(Wi-Fi ac) | i5 4690k @4.5Ghz Vcore 1.19 | Noctua NH-U14S | 8GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz | MSI 1070 | Samsung 850-Series EVO 500GB | Seagate Barracuda 2TB 7200rpm 64MB |