Söker hårdvara för trådlös överföring mellan 2 enheter

Permalänk
Medlem

Söker hårdvara för trådlös överföring mellan 2 enheter

Behöver något för att överföra data trådlöst mellan 2 enheter.
Typ som homeplug för elnätet fast trådlöst.

Har hittat den här men den var så &%!&?# dyr: https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/trad...

Har ni något bättre förslag?

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Vad är det för enheter, hur långt är det mellan dem, krav på hastighet och budget?

Visa signatur

Lurkar - läser mycket skriver lite. Vill du få min uppmärksamhet är det citat eller pm som gäller.
Jag anser att AIO-kylare har en plats i världen men det är INTE i fullstora ATX-system.

Permalänk
Medlem

Borde väl gå att brygga ett par: https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/natverk/trad...
så får du ju samma sak som de du länkade till.

Permalänk
Medlem

WIFI brygga funkar, om dom har trådbunden anslutning. Tex använder man dessa för IPTV osv istället för en kabel.

Permalänk
Medlem

Vill ha den till IPTV.
Tänkte sätta en router som trådlös "brygga" men den får ingen IP-adress på IPTV porten i fiberswitchen, fattar inte varför.

Därför vill jag ha något som ger IPTV boxen rätt IP direkt (ej NAT) över wifi.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

2st bryggade D-link DAP-1620 funkar bättre än mina homeplugs i alla fall, återstår att se hur pass bra dessa är i längden. En nackdel är dock att man får väldigt många synliga trådlösa nätverk.

Vet inte vad det är med mitt elnät i huset men några superfarter får jag inte med homeplugs.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Nu har det ballat ur fullständigt.

Fattar inte vad som hänt, igår funkade det asbra.
Nu är ingen av enheterna stabila, tappar wifi nätet till d-link bryggorna _hela tiden_ och ibland försvinner dom från tillgängliga nätverk.
Det är inte räckvidden som är problemet, det är något annat.

Kopplar upp mig, antingen blir jag nerkopplad nästan direkt eller så förblir jag ansluten till wifi nätet men då är det precis som nån står och drar ur en sladd och sätter in den igen.
Problemet uppstår ju MELLAN bryggorna också så det är inte min dator det är fel på (när jag ska konfa dom).

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Resettade enhetena, fick det ändå inte att fungera. Uppdaterade firmware trots obetydliga ändringar enligt loggen, nu rullar det på igen. Frågan är hur länge.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >