Forumdelen sponsras av

Bästa uppgraderingsväg från 96 Hz Koreaskärm?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Bästa uppgraderingsväg från 96 Hz Koreaskärm?

Så efter en flytt där min Koreaskärm blev lämnad i föräldrarhemmet så är målet att köpa en ny skärm. Sitter just nu på 2st 24 tummar 60hz. Är ärligt talat ingen skärmconnoiseur. Koreaskärmen var 27 tum 1440p och klockad till 96hz men mitt 980 hade inte superlätt att driva så hög fps på 1440p i många spel och jag tror färgerna var helt vack på den budgetskärmen. Så nu sitter man och funderar, 144hz verkar ju vara något att sikta på men funderar också på ultrawide? Drömmen hade ju varit båda men då verkar man landa på minst 10.000 vilket känns lite saftigt. Hur bra funkar g sync? Jag funderar på en klassisk 27 tum 1440p 144hz med G sync eller är det mer värt lägga pengarna på uppgradera GPU när nästa generation kommer och då köpa en skärm utan g sync?

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@Karazhan: Jag går igenom G-Sync och när den tekniken gör som mest nytta i Guiden till Bildskärmar, länkad i signatur. Du skulle sannolikt ha stor nytta av G-Sync om du du idag kämpar med att driva spelen på din befintliga Korea-skärm. Ny GPU och nya tungdrivna speltitlar, det kommer att dröja innan man kör 2560x1440 i 144 Hz på Ultra eller Very High-nivåer.

Förtydligade din rubbe något vilket kan locka fler i liknande situation att faktisk komma med idéer.