ESXi 6.0 hittar ej uttag på nic

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

ESXi 6.0 hittar ej uttag på nic

Hej,

Jag har en HP som har en nätverksadapter med två uttag på moderkortet samt en extra adapter med 4 uttag.
Först när jag började testa ESXi så var alla uttag tillgängliga och numrerade 0-5.
Nu när jag skall installera en VM hittas inte ett uttag på den inbyggda adaptern men numreringen på de tillgängliga uttagen är 0, 2-5.

Vad kan det vara som gör att inte all uttag är tillgängliga i ESXi?
ILO och VMmgt ligger mot adapter 0 som det har gjort från början.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av mikst:

Hej,

Jag har en HP som har en nätverksadapter med två uttag på moderkortet samt en extra adapter med 4 uttag.
Först när jag började testa ESXi så var alla uttag tillgängliga och numrerade 0-5.
Nu när jag skall installera en VM hittas inte ett uttag på den inbyggda adaptern men numreringen på de tillgängliga uttagen är 0, 2-5.

Vad kan det vara som gör att inte all uttag är tillgängliga i ESXi?
ILO och VMmgt ligger mot adapter 0 som det har gjort från början.

Laddar du ner ESXI från HP hemsida?

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

Ja, det är från HP.
Det konstiga är att det fungerade först men efter att jag konfiguerade om en vswitch så försvann den.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2016
Skrivet av mikst:

Ja, det är från HP.
Det konstiga är att det fungerade först men efter att jag konfiguerade om en vswitch så försvann den.

Hur menar du att den försvann kommer du inte åt den via web?

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall
Registrerad
Okt 2004

tror inte att den försvann själv.

Återställ dina management till default så kommer den nog tillbaka.

..:: Workstation ::.. ..:: Asus P8Z77-v LX ::.. ..:: MSI GTX1060 6GB ::.. ..:: i5 3450 Ivy Bridge /w Antec KÜHLER H2O 620 Sluten Vattenkylning ::.. ..:: Corsair 16GB DDR3 600MHz/CL9/VENG ::.. ..:: NoName 650W ::.. ..:: Dell 24" 2408WFP ::.. ..:: Server ::.. ..:: AMD ..:: FX-8320 ::.. ..:: 16GB ::.. ..:: XFX HD6450 ::.. ..::250GB SSD Samsung 840 EVO::.. ..:: 3x 2TB wd black ::.. ..:: VCP6-DCV ::.. ..:: vmware esxi 6.7 ::..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2011

Den försvann under fliken för fysiska nic.

Efter en ominstallation av EXSi var det tillbaka så det var troligen någon inställning som låg kvar någonstans.