Permalänk
Medlem

Semipassiva RX560

Jag kikar en del på Prisjakt för att hitta ett lämpligt RX560 men varken AMD eller eller tillverkarna gör det särskilt lätt. För det första har de ju valt att släppa strypta versioner med i princip samma namn så redan där måste man se upp. Det går dock att filtrera fram rätt kort. För det andra är det många tillverkare som inte anger om deras kort är semipassiva eller ej. Asus och Sapphire gick i alla fall att mejla men Gigabyte gör sig inte lättillgängliga då de vill att man skaffar inlogg till deras support för att ens få fråga.

Är det någon här som har koll på vilka RX560 som är semipassiva?

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av LaoLao:

Jag kikar en del på Prisjakt för att hitta ett lämpligt RX560 men varken AMD eller eller tillverkarna gör det särskilt lätt. För det första har de ju valt att släppa strypta versioner med i princip samma namn så redan där måste man se upp. Det går dock att filtrera fram rätt kort. För det andra är det många tillverkare som inte anger om deras kort är semipassiva eller ej. Asus och Sapphire gick i alla fall att mejla men Gigabyte gör sig inte lättillgängliga då de vill att man skaffar inlogg till deras support för att ens få fråga.

Är det någon här som har koll på vilka RX560 som är semipassiva?

Gå efter kylarna som är kända för att vara semipassiva.
ASUS Strix borde vara semipassiv.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

@DavidtheDoom: Det är förvisso en möjlighet men utbudet är redan begränsat som det är och därför vill(-e) jag inte utesluta andra semipassiva kort bara för att det inte står rakt ut på Prisjakt.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Avstängd

Vad innebär semipassiv?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kappaabuser: Att fläktarna bara går vid hög belastning (och hög temperatur).

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Hur filtrerar du ut dom strypta korten?

Permalänk
Medlem

@Mindboggle: Jag har ingen smidig lösning utan har bara sökt på alla 560-korten, jämfört deras specifikationer manuellt och därefter filtrerat ut fuskkorten genom att ändra prestandakraven manuellt.

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305