Fundering kring Dreamhack skärm på inet.

Permalänk
Medlem

Fundering kring Dreamhack skärm på inet.

Såg en skärm (ASUS 24" ROG SWIFT PG248Q G-Sync 180Hz) på inet som var prisnedsatt från 4799 till 3499 för att den hade använts under Dreamhack av "proffsen". Det stod att det var återköp från kund. Mina frågor är: Varför är skärmarna så extremt prisnedsatt? Är det en bra skärm för priset? Vad kan de mena med återköp från kund? Jag har ett grafikkort som supportar gsync.

Tack på förhabd/ Fabian

Permalänk
Bildexpert 📺

Istället för att skriva "bump", vilket är ytterst irriterande för alla som läser på forumet, förtydliga din frågeställning. Då ökar chanserna att få svar. Just nu är hela din frågeställning faktiskt mest förvirrande vilket gör att en del säkert drar sig från att svara.

PG248Q är någonstans mittemellan en vanlig basgamingskärm och de modernare 240 Hz-skärmarna. En ganska ovanlig skärm då få modeller har snarlika specar. Går igenom kategorierna i Guiden till bildskärmsköpet, länkad i signatur.

Permalänk
Medlem

Har ingen erfarenhet av skärmen, men jag antar att det är ett rimligt pris met tanke på att både webhallen och inet har samma skärm för ungefär 3,5k återköpt/bruten förpackning med alla tillbehör.

Vad de menar är att en kund har ångrat sig (vanligtvis enl. distansavtalslagen) och skickat tillbaka skärmen. Eftersom att skärmen inte är ny kan de inte sälja den för fullpris. I detta fall handlar det (gissar jag) nog mer om att de (Inet) troligen sponsrat Dreamhack med ett antal skärmar för e-sport turneringarna.

Visa signatur

| Intel i7 4790K @ 4500mhz, 1,2v | Asus Sabertooth Z97 Mark 2 | Asus Nvidia GTX 770 2GB OC |
| G.Skill TridentX 32GB @ 2400mhz CL10 | Samsung 840 Evo 250GB | 2x WD Green 2TB |
| Fractal Design Define R4 | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallee:

Har ingen erfarenhet av skärmen, men jag antar att det är ett rimligt pris met tanke på att både webhallen och inet har samma skärm för ungefär 3,5k återköpt/bruten förpackning med alla tillbehör.

Vad de menar är att en kund har ångrat sig (vanligtvis enl. distansavtalslagen) och skickat tillbaka skärmen. Eftersom att skärmen inte är ny kan de inte sälja den för fullpris. I detta fall handlar det (gissar jag) nog mer om att de (Inet) troligen sponsrat Dreamhack med ett antal skärmar för e-sport turneringarna.

Okej, tack för ditt svar. Vet du ifall det är vanlig garanti och returrätt/öppet köp?

Mvh Fabian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Istället för att skriva "bump", vilket är ytterst irriterande för alla som läser på forumet, förtydliga din frågeställning. Då ökar chanserna att få svar. Just nu är hela din frågeställning faktiskt mest förvirrande vilket gör att en del säkert drar sig från att svara.

PG248Q är någonstans mittemellan en vanlig basgamingskärm och de modernare 240 Hz-skärmarna. En ganska ovanlig skärm då få modeller har snarlika specar. Går igenom kategorierna i Guiden till bildskärmsköpet, länkad i signatur.

Hej, var inte meningen att vara irriterande genom att skriva bump. Detta är mitt första inlägg på flera år på forumet och hade därför glömt hur det brukar gå till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Okej, tack för ditt svar. Vet du ifall det är vanlig garanti och returrätt/öppet köp?

Mvh Fabian

Brukar vara minst 1 års garanti på returvaror, kan självklart vara fler år. Vad som dock är den stora frågan - är om Inet vill ge dig en ny produkt vid trasig och prisnedsatt returvara. Har aldrig lyckats med det personligen på trasig returvara, utan fått svar om att jag får pengar tillbaka istället. Kan vara värt att tänka på.

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fabbeee:

Okej, tack för ditt svar. Vet du ifall det är vanlig garanti och returrätt/öppet köp?

Mvh Fabian

"Vi lämnar ett års garanti på alla varor som köpts från fyndhörnan."

Står det längst upp på fyndhörnan. Återköp är jag lite osäker på. @inet kan säkert svara på det

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.