Hjälp! Sony Xperia X performance

Permalänk
Medlem

Hjälp! Sony Xperia X performance

Köpte en begagnad Sony Xperia X performance I går och när jag kom hem så fick ja vatten över telefonen.. Förra ägaren sa vid köp att den är vattentät och att det skulle gå att doppa den i vatten men i detta fallet fick jag bara vatten över telefonen men när jag senare satte på skärmen så lyste den knappt och jag såg att det va vatten inne i telefonen. Har jag nånting som låter mig lämna tillbaka telefonen till föregående ägare då den inte höll det han sa?

Permalänk
Medlem

Sålänge du inte hade någon av luckorna för simkort eller minneskort öppna så ska den mobilen vara vattentät.
Du har ju rätt att häva köp även privatpersoner mellan men det är svårt.
Har ni skrivit köpekontrakt ? och hur ser detta isf ut ?

Permalänk
Avstängd

vattenTÅLIG

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavvaH:

Köpte en begagnad Sony Xperia X performance I går och när jag kom hem så fick ja vatten över telefonen.. Förra ägaren sa vid köp att den är vattentät och att det skulle gå att doppa den i vatten men i detta fallet fick jag bara vatten över telefonen men när jag senare satte på skärmen så lyste den knappt och jag såg att det va vatten inne i telefonen. Har jag nånting som låter mig lämna tillbaka telefonen till föregående ägare då den inte höll det han sa?

Skrivet av trollhattan:

vattenTÅLIG

Skickades från m.sweclockers.com

Oj fel av mig, den mobilen är INTE vattenTÅLIG
Och har ingen ipklassning vilket jag trodde alla sonys hade i den serien, jag hade nämnligen själv föregångaren z3 och har nu xz compacten.

Permalänk

Låter som att din telefons display är körd och ev något mer om du såg vatten inne i den, du kan ju alltid använda dig av drulle försäkring 1500kr om du har en. btw hur mycket vatten kom det på telefonen?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Sålänge du inte hade någon av luckorna för simkort eller minneskort öppna så ska den mobilen vara vattentät.
Du har ju rätt att häva köp även privatpersoner mellan men det är svårt.
Har ni skrivit köpekontrakt ? och hur ser detta isf ut ?

Inget köp kontrakt.. Luckorna var stängda och han jag köpte den av vill inte ta tillbaka den

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

vattenTÅLIG

Skickades från m.sweclockers.com

Borde vara men tydligen inte 😐

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Låter som att din telefons display är körd och ev något mer om du såg vatten inne i den, du kan ju alltid använda dig av drulle försäkring 1500kr om du har en. btw hur mycket vatten kom det på telefonen?

Är det inte lite sent nu? Rätt mycket vatten tror ja.. men är isär tagen och ligger i ris

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cadtekniker:

Oj fel av mig, den mobilen är INTE vattenTÅLIG
Och har ingen ipklassning vilket jag trodde alla sonys hade i den serien, jag hade nämnligen själv föregångaren z3 och har nu xz compacten.

Har den väl? Det hade den senast jag kolla.

Skickades från m.sweclockers.com