Samsung Galaxy S9 får lanseringsdatum

Permalänk
Melding Plague

Samsung Galaxy S9 får lanseringsdatum

Nu har Samsung skickat ut inbjudningar till årets Unpacked-evenemang, där den stora nyheten väntas bli det officiella avtäckandet av Galaxy S9 och Galaxy S9 Plus.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inte mycket nytt då alltså.. Motivationen att uppgradera minskar med varje version tycker jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk
Avstängd

4 GB RAM och 64 GB lagring är ganska snålt för en flaggskepp 2018.
OnePlus 5 är mycket bättre utrustad.

Samsung lurar är så dyra också. Om jag tappar den i golvet, går den sönder då?

Permalänk
Avstängd

Och den där UHD som drar ner hela telefonen..varför inte bara göra som Apple, smäck dit en bra 720P skärm och få en laggfri upplevelse..samt mindre bandbredd kostnad

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Härligt! Det är just "bättre kamera" som kan få mig att köpa ny mobil. S7:ans kamera är långt ifrån kass, men visst har det hänt en del sedan dess. Så beroende på hur bra bilder den tar, speciellt i riktigt dåliga ljusförhållanden, så kan det bli ett köp, helt klart

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Allt beror ju på hur Samsung lyckas optimera hårdvara med mjukvara. Men just nu är väl Oneplus5/5T snabbaste mobilen om man bortser från Iphone8/X (som även om de är äckligt bra optimerade med tanke på hårdvaran de valt måste bumpa upp mängden ramminne detta år för att kunna hänga kvar.)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Var är lanseringsdatumet då? Klickbait-rubrik!!!1!!!1!!111oneoneone!!11

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Var är lanseringsdatumet då? Klickbait-rubrik!!!1!!!1!!111oneoneone!!11

Det står att den får lanseringsdatum den 25 februari.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Var är lanseringsdatumet då? Klickbait-rubrik!!!1!!!1!!111oneoneone!!11

25e Februari.
Det står i texten och på bilden

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det står att den får lanseringsdatum den 25 februari.

Lanseringen äger väl rum den 25:e Februari, något som både står i artikeln och är med på bilden!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Härligt! Det är just "bättre kamera" som kan få mig att köpa ny mobil. S7:ans kamera är långt ifrån kass, men visst har det hänt en del sedan dess. Så beroende på hur bra bilder den tar, speciellt i riktigt dåliga ljusförhållanden, så kan det bli ett köp, helt klart

Ja det hade varit coolt men inte ens fullformatskameror lyckas med det

Permalänk
Medlem

Nej det står datum för evenemanget Unpacked, 25 februari, då Samsung (troligtvis?) presenterar Galaxy S9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Nej det står datum för evenemanget Unpacked, 25 februari, då Samsung (troligtvis?) presenterar Galaxy S9.

Ja det är lanseringsdatum. Lanseringsdatum != Tillgänglig för köp i butik

Visa signatur

MB: Z390 Aorus Master | CPU: Intel Core i9 9900KS | CPU-Cooler: Corsair Hydro H150i PRO RGB Push/Pull | Mem: Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200MHz 14-14-14-34 | GFX: Asus ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti OC 11GB | PSU: Corsair RM1000i | SSD 1: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | SSD 2: Samsung 980 Pro 2TB NVMe | Sound Card: Creative Sound BlasterX AE-5 | Case: FD Define R6 TG | OS: Win 11 Pro | Peripherals: Asus ROG Swift PG279Q | Dell U2719D | Corsair K100 RGB OPX | Corsair Scimitar Wireless | Corsair Gaming MM700 RGB Extended 3XL | Kingston HyperX Cloud Alpha S Blackout | ModMic Wireless | Logitech Z623 | DXRacer Drifting | unRAID Server: 38TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Ja det hade varit coolt men inte ens fullformatskameror lyckas med det

Fast det gör de väl visst? Min Canon 6D tar utmärkta bilder i väldigt dåligt ljus.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frux:

Nej det står datum för evenemanget Unpacked, 25 februari, då Samsung (troligtvis?) presenterar Galaxy S9.

Nej, lansering är när man presenterar/visar upp sin nya produkt för marknaden (engelska: Product Launch). Unpacked är samsungs Launch-event, som alltså blir produktlansering. Datumet den blir tillgänglig i butik kallas Product Release, alltså när produkten släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beta:

Ja det är lanseringsdatum. Lanseringsdatum != Tillgänglig för köp i butik

Mja, känns som det tänjer på begreppet. De kan ju visa Galaxy S9 och berätta att den lanseras nån gång i slutet av 2018 eller vad som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jlarss:

25e Februari.
Det står i texten och på bilden

Missade helt att de faktiskt tänker lansera den under MWC i Barca Läste det som att de ska unboxa/presentera den då. Att faktiskt lansera den samtidigt som MWC känns ju lite konstigt.

Kommer det vara en skarp lansering då, eller är det pappers?

Eller jag borde ställa om min fråga så att det blir helt rätt:
När släpps den så att man kan köpa den i Sverige?

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rektor:

4 GB RAM och 64 GB lagring är ganska snålt för en flaggskepp 2018.
OnePlus 5 är mycket bättre utrustad.

Samsung lurar är så dyra också. Om jag tappar den i golvet, går den sönder då?

Mobiltelefoner är inte leksaker som ska tåla att kastas i golvet, precis som vinglas, TV-apparater, armbandsur, tavlor och mycket annat.

"Nä men min Ferrari kostar ju en miljon, för det priset ska den tåla att jag kör den i bergväggen."

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Även om kameran på min S8 tar magnifika bilder stundtals, så uppskattar jag alltid en bättre kamera.
Speciellt om man fotar väldigt mycket med telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Härligt! Det är just "bättre kamera" som kan få mig att köpa ny mobil. S7:ans kamera är långt ifrån kass, men visst har det hänt en del sedan dess. Så beroende på hur bra bilder den tar, speciellt i riktigt dåliga ljusförhållanden, så kan det bli ett köp, helt klart

Du lär se ett bra steg.

Från S7 till S8 förändrades inte sensorn alls men mjukvaran blev rätt mycket bättre där just bilder i mörker stack ut i jämförelse (genom att ta flera snabba bilder och slå ihop). Så om sensorn nu förbättras till S9 också lär du få ett tydligt kliv i kvalitet där.

Det verkar ju även som S9 kommer kunna spela in H.265 vilket är rätt nice. Även högre inspelningshastighet (bps) för både 1080p och 4K.

Trodde dock S9 skulle ha två kamerasensorer likt iPhone och Note men det kanske bara blir en förbättrad med bländare? Blir lite förvirrad just på den punkten.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Mobiltelefoner är inte leksaker som ska tåla att kastas i golvet, precis som vinglas, TV-apparater, armbandsur, tavlor och mycket annat.

"Nä men min Ferrari kostar ju en miljon, för det priset ska den tåla att jag kör den i bergväggen."

Jag kan tappa min sportklocka i golvet utan problem. Ännu bättre har den slagit emot ett antal dörrkarmar och annat genom åren utan problem. Produkten är alltså anpassad för sin miljö.

En produkt ska helst kunna motstå möjliga situationer som där finns en större sannolikhet att den kan utsättas för. Jag kan ju tycka att det är en selling-point för produkten men sen får man ju avväga det mot annat som snygg design och alla de andra finesserna.

En Ferrari lär ta skada om man kör i hög hastighet rakt över en farthinder medan det finns bilar som klarar det galant. Bättre jämförelse är väl kanske en skada i vägen där en normal bil antagligen klarar det bättre än en sportbil.

På samma sätt är det väldigt lämpligt att en mobiltelefon klarar av fall utan enorma skador uppstår. Men det är ju uppenbarligen inte så för alla modeller.

På tal om att tappa S8 kan jag konstatera att det går utmärkt. Höll på att tappa fodralet med kort på IKEA och medan jag räddar det så tappar jag telefonen (bra prioritering) och telefon färdas mot betonggolvet men landar med skärmen jämt neråt (magplask) så ingenting händer för allt tryck fördelades jämt. Handlar bara om att man ska tappa med stil alltså

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Klart man blir sugen, men kommer hålla mig tills Note 9 kommer till hösten istället.

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Fast det gör de väl visst? Min Canon 6D tar utmärkta bilder i väldigt dåligt ljus.

Fast vid 6400 till 12800 iso börjar bilderna bli rätt brusiga och grumliga även på 6d. Men vi har nog lite olika krav.

Permalänk
Medlem

Intressant, ser ut som om hörlursuttaget är där i alla fall på bilden.... (y)

Permalänk
Medlem

Håller tummarna för en "mini"-variant. Min senaste Xperia Z5 Compact har varit en enorm besvikelse och den Iphone 5S jag har sen Xperian kastade in blir jag inte riktigt vän med även om jag uppskattar formatet.

Permalänk
Medlem

4GB ram, edge-skräpet och en saftig prislapp. Jo tack, jag ställer mig i kö direkt

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

4GB ram, edge-skräpet och en saftig prislapp. Jo tack, jag ställer mig i kö direkt

Vad var det iphone x kostade nu igen? 11k..

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Vad var det iphone x kostade nu igen? 11k..

Är väl 13k och upp för toppmodellen.
Jisses, tyckte verklihen gränsen gick vid 7k för min u11+

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av RVX:

Är väl 13k och upp för toppmodellen.
Jisses, tyckte verklihen gränsen gick vid 7k för min u11+

Skickades från m.sweclockers.com

Precis.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Eftersom alla flaggskepos mobiler gör i princip samma saker så är det alltid kameran jag fokuserar på. Men jag vet inte om det blir en Samsung igen då det finns en stor nackdel, dem förbannade edgen. Jag gillar det verkligen inte.

Visa signatur

9600k 1070gtx define s2