Bästa spelet på Steam under 2017?

Permalänk
Skrivet av Tim_quartz:

Vilket är det bästa spelet som ni köpt på Steam under 2017?

Jag köpte CupHead och har väl kört runt en 30H på det. Måste säga att jag älskar sättet det är tecknat på och musiken var klockren.
Enligt mig så är det det bästa spelet jag köpt på steam 2017

Skrivet av SanyaIV:

Har knappt köpt några spel under 2017, har inte direkt tyckt att jag kunnat lägga pengar på det. Det jag köpt är mest visual novels. Så skulle säga att Cinderella Phenomenon är det bästa "spelet" jag köpt på Steam detta år, annars är det nog SPACEPLAN. Om vi räknar in Free to Play också så är det nog Doki Doki Literature Club.

Gillade verkligen Doki Doki Literature Club, men för mig är det bästa spelet jag har köpt på Steam under 2017 Grim Dawn. Har spelat över 100 timmar i singleplayer och med vänner online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tim_quartz:

Har du spelat några av TelltaleGames spelen? Snart kommer fortsättningen på "A Wolf Among Us" Kan rekommendera 1:an, grymt spel

Började spela "A Wolf Among Us", började väldigt bra men tyckte den blev sämre desto längre in jag kom. Slutade med att jag kollade igenom en Let's Play och är väl rätt glad över att jag inte fortsatte spela. Är generellt inte direkt intresserad av TellTale spel.

Permalänk
Medlem

Hejsan Tim_quartz,

Skrivet av Tim_quartz:

Vilket är det bästa spelet som ni köpt på Steam under 2017?

Jag köpte CupHead och har väl kört runt en 30H på det. Måste säga att jag älskar sättet det är tecknat på och musiken var klockren.
Enligt mig så är det det bästa spelet jag köpt på steam 2017

En bra tråd, tack för den!
Kommer att gå tillbaka till den då det blir en perfekt inköpslista när man känner får något nytt spel.

Jag lägger min röst på Total War: Warhammer II, En mycket bra uppföjare, ypperliga förbättringar och glöm inte bort Mortal Empires.

Permalänk
Skrivet av Jejk0b:

Assassins Creed Origins, mest för jag är så sjukt insnöad och fascinerad av antiken.

Japp. Bästa jag spelat på mycket länge. Bättre än överskattade Zelda BotW. Tycker striderna är riktigt roliga och brutala, skrattar högt ibland Grafiken är nog det bästa jag sett i ett spel, design på karaktärer, kläder, omgivningar är fantastisk. Inte så imponerad av story eller karaktärer, når inte upp till Witcher 3 där men å andra sidan är mycket annat bättre (striderna speciellt).

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D / Gigabyte B650 Aorus Pro AX / Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade / RTX 3090 / Cooler Master Tempest GP27Q Gaming 27"

Permalänk
Medlem

PUBG framför Battlerite antagligen. Hade kul som fan med PUGB första veckorna det var ute och man pressade topplaceringar.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av SanyaIV:

Började spela "A Wolf Among Us", började väldigt bra men tyckte den blev sämre desto längre in jag kom. Slutade med att jag kollade igenom en Let's Play och är väl rätt glad över att jag inte fortsatte spela. Är generellt inte direkt intresserad av TellTale spel.

Okej, det var ju lite synd. Ska bli kul dock och se hur det fortsätter nu när tvåan snart kommer

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka

Permalänk
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan Tim_quartz,
En bra tråd, tack för den!
Kommer att gå tillbaka till den då det blir en perfekt inköpslista när man känner får något nytt spel.

Jag lägger min röst på Total War: Warhammer II, En mycket bra uppföjare, ypperliga förbättringar och glöm inte bort Mortal Empires.

Ah, total war är ju en bra spel serie Måste dra hem Total War: Warhammer 2

Visa signatur

SteamDeck + Lenovo docka