Forumdelen sponsras av

Blir galen, vilka inställningar skall jag ställa in på TVn?

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2006

Blir galen, vilka inställningar skall jag ställa in på TVn?

Jag har en Samsung 55 curved som jag köpte förra blackfriday, det är modellen utan 4K (kostade mig 6990 kr då), kommer inte riktigt ihåg modellnumret. Men förstår mig inte på skillnaderna i inställningarna och ja ser ingen skillnad alls. Igår så ställde jag in en inställning, där jag märkte en rejäl boost, och jag upplevde att TVn fick högre HZ or FPS som det kallas?

Jag har bland annat dessa alternativ att välja :

HDR +- Läge:
Väljer jag på eller Av här? Jag valde PÅ just idag och märkte en rejäl försämring, men kanske bara jag som inbillar mig?

Auto motion plus:
Inställd på Auto, Men väljer jag personlig så kan jag bland annat ställa in skakreducering (står på 0) och LED clear motion (AV). Vad väljer jag här?

HDMI UDH Color:
Här är det AV på alla mina 3 HDMI uttag.

Snälla uppskattar verkligen hjälp, för jag har suttit och lekt en hel del så att bilden nu har försämrats, tyckte det var så fint innan när jag fick till snabbare bild per sekund alternativet

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

@Dejch29: det där HDR+ är fejk HDR om jag minns rätt, det är bättre att ha UHD color påslaget.
filmer som använder HDR triggar en banner på tvn som säger att HDR är igång när jag har så iaf.

Lenovo Y520 15.6" | i5HQ | 1050ti 4GB | Samsung PM961 250GB
iphone 8+, PS4 Pro
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40,Blue Yeti, Razer Tiamat 2.2, Logitech G933

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2009

Auto motion plus borde ger dig så kallade interpolated frames, där t.ex. en 24fps signal omvandlas till 48fps eller högre

Toshiba Satellite P775