Touchpenna med tunn spets.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2015

Touchpenna med tunn spets.

Letar efter en penna till min nya dator med touch skärm. Alla är stora.

Finns det något ned tunnare spets?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2012

Kapacitiva pekskärmar mäter förändringar i det elektrostatiska fältet, istället att mäta tryck som äldre resistiva touchscreens, som funkade med smala stylusar, gjorde. Antar att det helt enkelt handlar om att kapacitiva skärmar måste ha filtrering eller vad man ska kalla det, för att inte ideligen triggas av massa andra grejer än ditt finger, till exempel nyckelknippan du har i din ficka.

En följd av detta är hursom att en stylus för kapacitiva pekskärmar måste likna en fingertopp, både gällande storlek och dielektriska egenskaper. Är kontaktytan för liten slipper inte inputen genom filtret.

Nu lurade jag dig allt att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2002

Adonit har några olika. Jag har en Adonit Jot Pro som förvisso har en platta i spetsen, men den är mycket mer lik en vanlig penna än typen av pennor som har en rund stor spets.

www.adonit.net

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2012

Passa dig för att köra med Adonit med disk på en skärm utan skydd dock. Väldigt lätt att små korn hamnar mellan skärmen och disken och repar skärmen. Hade en till IPad 2017 (innan jag bytte till IPad Pro och Apple Pencil för att jag tröttnade på precisionen) och det blev massvis med små repor under endast ett par dagars användning. Ska du ha en smal tipp så får du nog leta efter aktiva stylus och gå upp en prisklass.

|Corsair Carbide 500R|ASRock Z68 EXTREME3 GEN 3|Sapphire Radeon R9 390 Nitro 8GB|CPU Core i5 2500K 4.5ghz|Cooler Master Hyper 212 Evo|Corsair 16GB DDR3 1600MHz Vengeance|SSD 128GB Samsung SATA 2.5'', 830-Series|Seagate Barracuda 7200rpm 2TB|Corsair TX 850W V2 /80+ Bronze|Asus VG248QE 144hz TN Monitor|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Feb 2013

Jag har hört lite om Wacom bamboo ink för vanliga kapacitiva touchskärmar och den ser rätt trevligt ut

Speldator: Intel core i5 3570k 4,4GHz@1,272V| Asus P8Z77-I DELUXE | Gigabyte GTX1060 6GB Windforce 2X | Fractal Design Node 304 | Cooler Master Hyper 212 EVO |Crucial MX300 525GB SSD | 2TB Seagate Barracuda 3,5 HDD | Corsair Vengeance LP 16GB (2x8) 1600MHz cl10 | Be Quiet! Straight power 600w 80+ Gold |Windows 8.1| Laptop: Lenovo T420ip + 660Ti eGPU Kringutrustning: Qpad MK-85 Pro MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Audio Pro Addon T14

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2015

huawei touch pen - är superfin i spetsen.