Nvidia släpper drivrutin för Kingdom Come: Deliverance

Permalänk
Melding Plague

Nvidia släpper drivrutin för Kingdom Come: Deliverance

Inom kort lanseras rollspelet Kingdom Come: Deliverance, som utlovar en levande värld tillsammans med påkostad grafik. Nu laddar Nvidia upp med nya drivrutiner.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Efter jag uppdaterade till dessa drivrutiner började skärmen flimra grönt i Mass Effect Andromeda som jag precis börjat spela igen. Verkar som andra har haft problemet också fast i december när man googlar problemet. Att byta till borderless window mode hjälpte. Provade senaste Tomb Raider och det var inga sådana problem där.

Har ett GTX 1070

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd

Spelet ser riktigt trevligt ut, gillar stridstekniken då det inte bara är att trycka på två olika knappar utan även parera och attackera vid rätt tillfälle. Ser samtidigt svårt ut men kan nog bli ett köp efter att de första småbuggarna försvunnit.
Känns lite som en blandning mellan The Witcher och Oblivion.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

Hm, Squeal like a medieval piggy?

Spelet ser faktiskt intressant ut, speciellt då det verkar vara en SP-titel. Jag kanske har blandat ihop med något annat spel men jag har fått för mig att detta var någon form av MMO. Ser fram emot att läsa resenscioner på spelet.

Skrivet av dagas:

Efter jag uppdaterade till dessa drivrutiner började skärmen flimra grönt i Mass Effect Andromeda som jag precis börjat spela igen. Verkar som andra har haft problemet också fast i december när man googlar problemet. Att byta till borderless window mode hjälpte. Provade senaste Tomb Raider och det var inga sådana problem där.

Har ett GTX 1070

Skickades från m.sweclockers.com

Alltid riskabelt att uppdatera Nvidiadrivare. Jag gör det i regel bara om jag måste pga något nytt spel eller om någon uppdatering påstår sig lösa något problem.

Kvaliteten är riktigt låg idag på Nvidias drivare.

Permalänk
Medlem

@anon5930:

Efter tips på lösning jag hittade gick jag in och ändrade från Use default color settings till Use Nvidia color settings och det verkar löst problemet.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Avstängd

Nu har jag hunnit kolla igenom lite videos och annat och får nog säga att det blir ett givet köp.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem

Såg lite gameplay från betaversionen för flera år sedan på Youtube och har hållit ett öga på spelet sedan dess. Man ska väl alltid vara försiktig med hype innan ett spel släppts, men jag ser verkligen fram emot att få spela detta spel själv äntligen. Hoppas att det lever upp till förväntningarna.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Såg givet ut, köpet klart så nu att invänta 14 feb

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Avstängd

Har kollat ännu mera spelvideor och kommer se till att sitta redo när det släpps, ser riktigt mäktigt ut men också väldigt svårt. Kul också att man kan spela det på helt olika sätt om man satsar på att vara en snabb liten tjuv eller en stor krigare eller kanske använda hjärnan och jobba mer som en präst eller liknande.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd

Inte helt smart att släppa spelet dagen innan alla hjärtans dag, kommer ju försvinna en massa speltid för att man måste vara trevlig med sambon😀

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Inaktiv

sneglat lite videor ikväll med, blir nog att passa på medans GMG har sin 20% rabattkod kvar. Känner mig lite tveksam pga hur okänd studion ändå är men ser extremt tilltalande ut. Lite som ett modernt Mount & Blade.