Hjälp! Vaknade upp till att min bildskärm såg ut såg här, vet ej hur jag ändrar tillbaks.

Permalänk
Medlem

Hjälp! Vaknade upp till att min bildskärm såg ut såg här, vet ej hur jag ändrar tillbaks.

Bildskärmen ser ut så här hur; https://imgur.com/hQZTsDB

Hur ändrar jag till att få bort det svarta runt bilden så att hela skärmen syns igen?

Permalänk
Medlem

prova "auto justering" på skärmen?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Bildexpert 📺

Gå in in bildskärmsinställningarna i Windows och ändra till den upplösning som rekommenderas.

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Problemet är att alternativet för att få 1920x1080 har försvunnit i scroll listan, vettefan vad som händer här. Min max resolution är 1600x1200

Permalänk
Medlem

Har du provat med någon annan kabel? Kan vara nå knas som kanske resettas om du kan prova med en annan ingång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av karre33:

@Laxpudding: Problemet är att alternativet för att få 1920x1080 har försvunnit i scroll listan, vettefan vad som händer här. Min max resolution är 1600x1200

Dra ur bildskärmskabeln och stoppa in den igen. Funkar det ändå inte, se till att kabeln inte är knäckt nånstans, eller prova med en annan kabel.

Visa signatur

5900X | 6700XT

Permalänk
Medlem

@hypermode: Prövade nyss med annan kabel och det fixades. Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av karre33:

@eurodance: Prövade nyss med annan kabel och det fixades. Tack för hjälpen!

No problem, kul att det fungerade. Menar du att det också fungerar om du byter tillbaka till gamla kabeln?

Permalänk
Bildexpert 📺

@karre33: Förmodligen endast en tillfällig glappkontakt där pinnen som förmedlar EDID om skärmens egenskaper till grafikkortet inte längre hade kontakt. När datorn startade gick den istället på en annan förinställning.