Forumdelen sponsras av

Hjälp! Vaknade upp till att min bildskärm såg ut såg här, vet ej hur jag ändrar tillbaks.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2017

Hjälp! Vaknade upp till att min bildskärm såg ut såg här, vet ej hur jag ändrar tillbaks.

Bildskärmen ser ut så här hur; https://imgur.com/hQZTsDB

Hur ändrar jag till att få bort det svarta runt bilden så att hela skärmen syns igen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2011

prova "auto justering" på skärmen?

CPU: i7 4770k Noctua NH-D14 MOBO: Maximus VI Hero GPU: GTX 980 RAM: 16 GB 1600 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G500s V.v. citera mig för att få svar.

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

Gå in in bildskärmsinställningarna i Windows och ändra till den upplösning som rekommenderas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2017

@Laxpudding: Problemet är att alternativet för att få 1920x1080 har försvunnit i scroll listan, vettefan vad som händer här. Min max resolution är 1600x1200

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Har du provat med någon annan kabel? Kan vara nå knas som kanske resettas om du kan prova med en annan ingång.

danzisch

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av karre33:

@Laxpudding: Problemet är att alternativet för att få 1920x1080 har försvunnit i scroll listan, vettefan vad som händer här. Min max resolution är 1600x1200

Dra ur bildskärmskabeln och stoppa in den igen. Funkar det ändå inte, se till att kabeln inte är knäckt nånstans, eller prova med en annan kabel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2017

@eurodance: Prövade nyss med annan kabel och det fixades. Tack för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005
Skrivet av karre33:

@eurodance: Prövade nyss med annan kabel och det fixades. Tack för hjälpen!

No problem, kul att det fungerade. Menar du att det också fungerar om du byter tillbaka till gamla kabeln?

danzisch

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@karre33: Förmodligen endast en tillfällig glappkontakt där pinnen som förmedlar EDID om skärmens egenskaper till grafikkortet inte längre hade kontakt. När datorn startade gick den istället på en annan förinställning.