Permalänk
Medlem

Köpa denna eller bygga själv?

Jag har tittat runt en hel del på en gamingdator för ca 6-8k.
Jag vill kunna spela pubg low 60+ fps och andra spel på high settings.

Här är datorn som jag har hittat:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Plockar man ihop delar så är det svårt att få en lika bra dator för samma peng med win10.
Dock märker jag att psu:n är väldigt klen (280w). Antar att möjligheten att sätta in en ssd och klocka är kört?
Aldrig byggt en egen dator men det finns många bra videos där de visar hur. Jag har bara svårt att få ihop en hyfsad dator inom min budget med windows.

Denna verkar vara riktigt prisvärd dock. går det att sätta ihop en själv med liknande cpu och 1060 6gb?

Tacksam för råd/tips/svar.

Permalänk
Medlem

Köp begagnat!

Permalänk
Medlem

Fast den där såg ända rätt ok ut för pengarna.
Vill du köpa nytt så är det nog det bästa för dom pengarna.

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Migliore:

Jag har tittat runt en hel del på en gamingdator för ca 6-8k.
Jag vill kunna spela pubg low 60+ fps och andra spel på high settings.

Här är datorn som jag har hittat:

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar...

Plockar man ihop delar så är det svårt att få en lika bra dator för samma peng med win10.
Dock märker jag att psu:n är väldigt klen (280w). Antar att möjligheten att sätta in en ssd och klocka är kört?
Aldrig byggt en egen dator men det finns många bra videos där de visar hur. Jag har bara svårt att få ihop en hyfsad dator inom min budget med windows.

Denna verkar vara riktigt prisvärd dock. går det att sätta ihop en själv med liknande cpu och 1060 6gb?

Tacksam för råd/tips/svar.

Varken PSU eller CPU är gjorda för att klocka över med.
De du vill göra är antingen som förgående sa, köp begagnade saker.
Eller så vill du bygga själv så att du får bättre PSU, mer vRAM på gpu och en k modell på CPU. Men smakar de så kostar det.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Varken PSU eller CPU är gjorda för att klocka över med.
De du vill göra är antingen som förgående sa, köp begagnade saker.
Eller så vill du bygga själv så att du får bättre PSU, mer vRAM på gpu och en k modell på CPU. Men smakar de så kostar det.

Nog inte ens möjligt att få likvärdig prestanda om man bygger själv med den datorns prislapp.
Sen behöver man inte överklocka för att spela spel. Så för 7000kr så är den ett helt okey köp.

För att bygga själv krävs i runda slängar 10 000 och då med typ i5 8400/ryzen 1600 och 1060.
Så visst bättre delar mer prestanda till ett högre pris.