Konfigurera HTPC/madVR till 4K LG B57V (HDMI 2.0)

Permalänk
Avstängd

Konfigurera HTPC/madVR till 4K LG B57V (HDMI 2.0)

Tjabbis! Har nu fixat TV LG OLED B7V och kopplat in från HTPC HDMI 2.0 för 4K HDR material.

Kör på bildläge Standard, HDMI TRUE COLOR aktiverat och HDR aktiverat på datorn. Jämfört med datorskärm (som stöder och har påslaget 100% sRGB) med TV:n bredvid så ser jag en slags blå tint när den verkar gå in i "viloläge" (bilden blir mörkare). Går sådant att inaktivera? Har språket på svenska för annars behövde jag välja United Kingdom som land.

Dessutom verkar det finnas en hel del som går att göra med madVR i MPC-HC vilket kan ge en helt annan färgprofil för TV:n än vad man annars skulle se via TV:ns inställningar? Frågan är: ska man konfigurera i madVR eller på TV:n för mer "verklighetstrogen" bild? Min tanke är att komma så nära 10-bitar som det går (fast jag hört här att det inte är sann 10-bitars panel utan bara i närheten, kanske därför många upplever banding för den kan inte riktigt visa alla nyanser som 10-bitars ska göra?)

Tack för hjälp och sry för allt flum! Har inte haft en TV på 10 år, så en 4K innebar mkt tjoffs att fixa på PC å TV!

Visa signatur

"Företagsboendeförmedlare" | Min Überkill Dator: Processor: Intel Pentium P5 66 Mhz OC | Moderkort: ASRock P4I65G | Minnen: 2st Samsung 128MB PC133 | Grafikkort: Canopus GeForce 256 DDR | Lagring: IBM 350 4,4 MB | Operativsystem: DOS/360 | Chassi: Mercury Full-Tower ATX Chassis |