LibreOffice Calc, hur fylla i datum över flera rader?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

LibreOffice Calc, hur fylla i datum över flera rader?

Jag har en datum kolumn när jag på varje rad tänkt öka med ett. Dvs Först 18/01/15 sedan 18/01/16 osv över ca 150 rader.
Har tittat på detta: https://help.libreoffice.org/Calc/Fill_Series

Men när jag väljer att fylla i Date så accepteras inget format som jag anger. Såhär ser det ut: https://i.imgur.com/OMmKotQ.png

Någon som har lite erfarenhet av Calc och kan hjälpa mig?

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4.5Ghz | Asus GTX 970 black Överklockad | Samsung Evo 960 1TB, 2x WD blue 5TB | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Dell XPS 15 2017
Mobil: Oneplus 6 128GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2006

@Baxtex: Det är inte så att du har amerikanskt datumformat inställt?

I sådana fall är det månad/dag/år istället för år/måndag/dag.

Edit: Jag har svensk version, och där matar jag bara in i formatet ÅÅÅÅ-MM-DD så fungerar det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Kiane:

@Baxtex: Det är inte så att du har amerikanskt datumformat inställt?

I sådana fall är det månad/dag/år istället för år/måndag/dag.

Hmm, jag har gått in på Format>Cells>Numbers>Date och valt YY/M/D vet inte om det är rätt?

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4.5Ghz | Asus GTX 970 black Överklockad | Samsung Evo 960 1TB, 2x WD blue 5TB | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2006

@Baxtex: Jag har tyvärr ingen aning. Inte säkert att dessa funktioner tar den formattering som är i cellerna. Jag kör svensk version och använder jag ÅÅÅÅ-MM-DD så fungerar det för mig.

Testade lite snabbt och även om jag ändrar datumformat på cellen så är det ÅÅÅÅ-MM-DD som gäller i svenska versionen i den där dialogrutan du visar.

Edit: Nu brakade allt ihop och jag får samma fel som dig Jag ger upp och återgår till Excel

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Kiane:

@Baxtex: Jag har tyvärr ingen aning. Inte säkert att dessa funktioner tar den formattering som är i cellerna. Jag kör svensk version och använder jag ÅÅÅÅ-MM-DD så fungerar det för mig.

Testade lite snabbt och även om jag ändrar datumformat på cellen så är det ÅÅÅÅ-MM-DD som gäller i svenska versionen i den där dialogrutan du visar.

Edit: Nu brakade allt ihop och jag får samma fel som dig Jag ger upp och återgår till Excel

Haha. Slutade med att jag gjorde en halvdum lösning.
Skrev in första datumet och drog ner cellen tills jag kom till 31. Sen skrev jag första dagen i nästa månad och drog ner den till 29 osv. Var bara 5 månader jag skulle ha så tog någon minut eller två.