Är det värt att köpa ASUS ROG Swift PG348Q eller kommer det någon med 144hz inom snar framtid?

Permalänk
Medlem

Är det värt att köpa ASUS ROG Swift PG348Q eller kommer det någon med 144hz inom snar framtid?

Hej!

Som rubriken lyder så undrar jag om det är värt att klicka hem en sådan här skärm i dagsläget eller om Asus planerar att släppa någon med minst 144hz framöver? Eller kommer dessa kosta betydligt mer?

Har försökt läsa lite kring detta men inte hittat något vettigt och är inte särskilt insatt i skärmar.

Är inte intresserad utav några andra märken än Asus och vill ha en 34" eller större.

Sitter i dagsläget på Benq XL2720Z och polaren har en 1440p och efter jag testat den så stör jag ihjäl mig på alla pixlar som är så tydliga på 1080. Köpte även ett 1080 Ti för kunna klara en större skärm.

Tack på förhand!

Permalänk
Bildexpert 📺

@Fekko: Prylar kommer när de kommer. Det är inte otänkbart – men heller inte självklar – att en ersättare till PG348Q kommer när både Alienware och Acer har 120 Hz-versioner av sina 3440x1440-34-tummare.

144 Hz är troligtvis mer avlägset eftersom det kräver helt nya kretsuppsättningar som når upp mot 800 MHz bandbredd, alltså mer än vad HBR2 över Displayport medger. 120 Hz är mer på gränsen för vad Nvidia är kapabel till med dagens G-Syncmodul. Högre bandbredd är ju på väg, inte minst med CES-lanserade skärmarna som ska köra 3840x2160 i 144 Hz. Frågan är förstås öppen när den kapaciteten hittar hem i andra produkter

Permalänk
Medlem

@Laxpudding: Jo, så är det såklart
Ok, dröjer det med 144hz så får det bli en sådan här tills det släpps.
Tack för infon!