Funktion för att kolla citerade/besvarade inlägg av andra användare i en tråd. Allmän diskussionsdebatt.

Permalänk
Medlem

Funktion för att kolla citerade/besvarade inlägg av andra användare i en tråd. Allmän diskussionsdebatt.

Skulle det inte vara möjligt att skapa en funktion för att kolla om ett inlägg i en tråd redan har blivit citerat, vad svaret var och från vilken användare?
Tanken bakom detta är att frågor inte skall behöva besvaras flera gånger.
Det är (uppenbarligen) sällan individer ens orkar läsa 5 st inlägg i följd. Själv har jag en gräns på ett antal sidor (trådberoende) sedan börjar jag att skumma.
Man läser tills ett inlägg påträffas som man känner att man kan/vill besvara. Dessa besvarar man kanske trots att ett likadant svar redan har givits tre sidor senare i tråden. Sedan om detta är sida 5 eller 23 spelar mindre roll. Orken tröt eller man missade det när man skummade.
Mjo jag är bekväm.

1. Man påträffar ett inlägg från X.
2. X frågar: "Är himlen blå?".
3. Man ser att inlägget från X redan har Y antal citat.
4. Man klickar på länken för Y citat och ser dessa.
5. Man svarar eller struntar i det beroende på tidigare citat.

Sedan tyckte jag att det var bättre när man såg alla citat i ett inlägg som det var tidigare.
Hade exempelvis 20 användare haft en diskussion så var det 19 citat och 1 inlägg. Att det senaste inlägget med alla citat tog en hel "sida" var mindre viktigt. Det var lätt att involvera sig som användare 21.
Sweclockers gick från ett diskussionsforum till ett forum när det försvann. Att följa en diskussion idag är enligt min åsikt ett rent helvete.
Att folk nu citerar med @ har gjort det ännu sämre. Från piss till ingenting...

Att inte längre ha möjligheten att redigera eller ta bort ett inlägg efter 12 h kommer nog hjälpa den nuvarande "kontinuiteten" lika mycket som det skadade den när man hade möjligheten att göra det efter X+ månader.
Från piss till ingenting...
https://www.sweclockers.com/forum/trad/1399644-begransningar-...

När Swec stoltserar med uppgifter gällande det ökande antalet trådar och inlägg varje år så har jag en känsla av att det ökar linjärt med antalet fullständigt meninglösa trådar och inlägg i forumet. Jag hade velat se statistik på hur många sökningar som sker i forumet varje år samt hur mycket det minskar per år. Trådarnas innehåll och existensberättigande hade varit intressant.
Någon moderator får gärna yttra sig om regel § 2.2. Hur den efterlevs, hur den tillämpas
och varför någon har gjort sig besväret med att skriva ner den?
Jag kan inte minnas att jag någonsin sett den tillämpas så det kan lika gärna vara 100 gånger om dagen.

Alternativt så har jag inte hängt med i utvecklingen och använder forumet på helt fel sätt. =P
Har jag gjort det så får någon gärna påpeka var jag har felat. Då menat hur man skall kunna följa en diskussion på ett enkelt sätt.
Jag kan dock förstå varför Facebook i många fall ersätter forumen. Forumen gräver sin egen grav för att dom i mångt och mycket strävar efter Facebooks funktionalitet, avpolletterar sin egen samtidigt som dom inte kan konkurrera med användarantalet.
"Gillaknappen" har verkligen bidragit till forumets utveckling...

Allmänt dålig dag...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch