Generell tråd för Philips Hue

Permalänk
Medlem

Om jag har en Philips Hue Play Gradient ljusremsa och en Philips Hue HDMI Sync box, finns det några lösningar så ljuset kan synka när man kollar på film via tv apparna? Har en Playstation 5 som kan lösa problemet. Men enklare att bara kunna köra filmerna via tv apparna.

Permalänk

Jag har en HUE Motion Sensor.
Det är snart dax att byta batterierna i den (2 x AAA).
Någon som har någon erfarenhet av att använda uppladdningsbara batterier istället för vanliga.
Vanliga icke uppladdningsbara batterier är på 1.5v, medans uppladdningsbara är på 1.2v.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 5500 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: MSI B-550 Gaming Plus | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 16 GB TridentZ 3200MHz DDR4 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hasseman84:

Jag har en HUE Motion Sensor.
Det är snart dax att byta batterierna i den (2 x AAA).
Någon som har någon erfarenhet av att använda uppladdningsbara batterier istället för vanliga.
Vanliga icke uppladdningsbara batterier är på 1.5v, medans uppladdningsbara är på 1.2v.

Det går lika bra med uppladdningsbara batterier. Det är bara marginellt skillnad i volt, så det kommer fungera fint.

Permalänk
Medlem

Letar efter något som kan efter någon pryl som kan tända och släcka min lampa.

Tänkte köra utan knapp och istället använda rörelsesensor.
Gör det på andra lampor, men vill även kunna tända och släcka i hue appen.

Problemet är att lampan i sig inte kan ha en hue sockel, så jag behöver någon pryl i eldosan.

Kikat på Hue Wall Switch Module, men vad jag förstår är att den behöver en fysisk knapp.
Finns det någon annan som bara är själva dosan till till lampan.
Tänk er en smartplug men som är inbyggd och att man kopplar in lampan med L och N.

Det finns plejd som fyller funktionen men funkar då den i hue appen? Och vilken modul ska jag då köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Julin:

Problemet är att lampan i sig inte kan ha en hue sockel, så jag behöver någon pryl i eldosan.

Kikat på Hue Wall Switch Module, men vad jag förstår är att den behöver en fysisk knapp.
Tänk er en smartplug men som är inbyggd och att man kopplar in lampan med L och N.

Det finns plejd som fyller funktionen men funkar då den i hue appen? Och vilken modul ska jag då köpa?

Jag har en https://www.ubisys.de/en/products/light-and-consumers/dimmer-... som funkar fint i Hue. Men antar att det finns mer prisvärda alternativ i dag, tror jag köpte den 2019.

tex https://www.kjell.com/se/produkter/smarta-hem/fjarrkontroller... påstår sig funka med Hue

Permalänk
Skrivet av Julin:

Köp en raspberry pi och installera Home Assistent, så kan du använda vilken rörelsesensor som helst!