Hjälp, Vad behövs uppgraderas? Prio

Permalänk
Medlem

Hjälp, Vad behövs uppgraderas? Prio

Hej Sweclockers.

Jag har hamnat i en jobbig sits då jag tänkt sätta igång med streamandet aktivt igen och jag känner att min dator inte håller måttet för att streama med en överdrivet bra kvalité.

Visst, det går att sända men får dra ner grafiken extremt jävla mycket.

I vilken ordning hade ni valt att uppgradera dessa delar:

CPU
Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz 64 °C (Fortnite igång med 4 flikar i Chrome).
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Motherboard
ASUSTeK Computer INC. P8P67 LE (LGA1155) 28 °C
Graphics
Acer AL2216W (1680x1050@59Hz)
DTV (1360x768@60Hz)
1023MB NVIDIA GeForce GTX 750 (ASUStek Computer Inc) 56 °C
Storage
3726GB Western Digital WDC WD40EZRZ-00WN9B0 (SATA) 36 °C
Optical Drives
ATAPI iHAS124 A
Audio
High Definition Audio Device

Snälla, hjälp.
Mvh, R4zRage/Rasmus.

Permalänk
Medlem

Personligen hade jag börjat med ett grafikkort, beroende på din budget så GTX 1060 6GB bör vara en bra utgångspunkt och streama via NVENC.

Du har inte skrivit vad du har för nätagg, men jag antar att den är på minst 400W. Om du hittar begagnade/billiga ram-stickor skulle det inte heller skada att utöka RAM från 8GB till 12GB eller 16GB. Helst vill man inte blanda ram så försök hitta så nära samma ram som du köpte ursprungligen.

Permalänk
Medlem

@Landmark90: Tack för snabbt svar, har du några alternativ som skulle passa bra för en budget runt 2000kronor?

Permalänk
Avstängd

Nytt grafikkort.

Typ GTX970 om du vill komma undan lite billigare.

Eller GTX1060 6GB om du vill betala mycket mer för ~10% mer prestanda än ett GTX970 stock.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@VadSaDu: Går det att streama på grafik kortet då? Det var nog syftet som Lundmark hade med att uppgradera grafik kortet till 1060

Samt, är det viktigt med SSD? Isåntfall fungerar det med en extern ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av R4zRage:

@VadSaDu: Går det att streama på grafik kortet då? Det var nog syftet som Lundmark hade med att uppgradera grafik kortet till 1060

Samt, är det viktigt med SSD? Isåntfall fungerar det med en extern ?

Enligt Geforce experience så ska fungera. Och enligt dessa nedtill,

https://linustechtips.com/main/topic/395468-gtx-970-good-for-...

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

@R4zRage
Precis som @VadSaDu har påpekat så fungerar även GTX 970. Även GTX 960 ska fungera, men har personligt haft sämre erfarenheter av det i Fortnite & PUBG när jag försökt hjälpa folk. Så kolla gärna efter begagnade GTX 970 och 1060!

För 2k prisklassen så undvik AMD kort också, de ska tekniskt sett fungera men är mest bara strul med att använda deras grafikkort för att streama (I den lägre prisklassen iaf, inte prövat något kort över 4k där).

Permalänk
Medlem

@Landmark90: Väntar ivrigt på en vän ska svara om hon säljer sitt 1060 6GB Men annars, har du några alternativ jag kan gå på? Kanske några länkar till olika sidor för grafik kort runt 2000kronorslappen som klarar av 720p / 60~ FPS?