Permalänk
Medlem

Musmatta XXL

Hallå!

Vad kör ni med för musmatta? Är på jakt efter en stor en, 900x400mm.
Spanat lite på Asus ROG Sheath och Scabbard.
Någon som kör med dessa och kan lämna ett utlåtande?

Permalänk
Medlem

Jag körde https://www.inet.se/produkt/6600241/logitech-g840-xl tidigare, gillade den då den har låg friktion.

Men jag avskydde deskpad så bytte till deras vanliga musmatta i samma serie (G640)

Stilren matta också.

Men vill man tvunget ha sydda kanter så går den ju bort, personligen avskyr jag det.

Permalänk
Medlem

Jag kör med https://www.ebay.com/itm/90-x-40cm-Large-Rubber-Anti-slip-Gam...

Gillar inte loggor och diverse, och ville ha något helt svart, samt sydda kanter. Lätt att tvätta också.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk

XXL matta

Körde först på mission, bra för pengarna

Mission (netonnets egna märke om jag förstått det rätt)/

bytte sedan till Asus,

Asus netonnet

Vet ej varför jag bytte , de är i stor sett samma, 900*450*3 till 900*440*3

Märker ingen skillnad på dessa för det jag spelar,

Permalänk
Medlem

Jag har en G840 som Nivity länkade och är riktigt nöjd med den.
Enda var att den luktade en hel del första veckan

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jag körde https://www.inet.se/produkt/6600241/logitech-g840-xl tidigare, gillade den då den har låg friktion.

Men jag avskydde deskpad så bytte till deras vanliga musmatta i samma serie (G640)

Stilren matta också.

Men vill man tvunget ha sydda kanter så går den ju bort, personligen avskyr jag det.

Varför avskydde du deskpad? Har spanat in den där med men alltid känts som att det är bättre med sydda kanter, varför vet jag inte, känns som längre hållbarhet kanske?

Skrivet av SPACEFACE75:

Körde först på mission, bra för pengarna

Mission (netonnets egna märke om jag förstått det rätt)/

bytte sedan till Asus,

Asus netonnet

Vet ej varför jag bytte , de är i stor sett samma, 900*450*3 till 900*440*3

Märker ingen skillnad på dessa för det jag spelar,

Vet du om det går att tvätta Asus-mattan?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grensman:

Varför avskydde du deskpad? Har spanat in den där med men alltid känts som att det är bättre med sydda kanter, varför vet jag inte, känns som längre hållbarhet kanske?

Vet du om det går att tvätta Asus-mattan?

Tja, jag gillar inte att keyboardet kommer högre upp.
Sen äter jag alltid vid datorn, och sätta tallrikar på musmattan osv var ingen höjdare

Ang hållbarhet, kan hjälpa med sydda kanter absolut. Dock är många utan sydda bra idag eftersom dom behandlas osv.
Nackdelen med sydda kanter är att dom på vissa mattor har extremt svårt att bli platta i kanterna.

Permalänk
Medlem

kör utan såklart!

Permalänk
Medlem

har klippt till en Steelseries XXL till 60x40 mm så den passar skrivbordet perfa

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

har klippt till en Steelseries XXL till 60x40 mm så den passar skrivbordet perfa

Det var en litet skrivbord och en ännu mindre mus du har

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

har klippt till en Steelseries XXL till 60x40 mm så den passar skrivbordet perfa

Damn dat dpi. Hur får du till att aima med det? 45000 i dpi och windows på högsta inställning och max 720p skärm.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

@Nivity: HAHA!
tänkte skriva 600x400mm först men missade att byta ut mm till cm HAHA

Permalänk
Avstängd

@grensman: Mionix Sargas XL, ligger på 900x400mm.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Skrivet av grensman:

Hallå!

Vad kör ni med för musmatta? Är på jakt efter en stor en, 900x400mm.
Spanat lite på Asus ROG Sheath och Scabbard.
Någon som kör med dessa och kan lämna ett utlåtande?

Jag är inne på min 3e XXL-matta nu.
Först en Akasa venom som jag gillade riktigt bra men den vart något sliten i kanten när jag bytte till en ASUS, helt okej men jag gillade inte de sydda kanterna. Nu har jag en Logitech G840XL, har inget negativt att säga om den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har aldrig kommit överens med de där riktiga bjässarna så jag har för tillfället en Xtrfy NiP Lightning Large 460x400x4.
Går att tvätta i maskin så det är ju ett plus och så har de sydda kanter.
Av någon anledning är Elgiganten 50% billigare än Inet på dessa.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/ovriga-gamingtillbeh...

De har även en större som är på 920x360x3
https://www.elgiganten.se/product/gaming/ovriga-gamingtillbeh...

Visa signatur

PC: | Asus TUF Z370-Plus Gaming | Intel Core i5-8600K | Corsair Hydro H60 v2 | 32GB Corsair Vengeance LPX | Intel M.2 512GB | 12TB HDD | Asus ROG Strix RTX 3070 Ti OC Edition 8GB GDDR6X | Fractal Design Define R5 Blackout | Corsair RM750x White | Lenovo G34w-10 34" 3440x1440 | Logitech Z623 THX | Sennheiser G4ME One |
HP Notebook | AMD Ryzen 5 2500U | 16GB | 256GB M.2 SSD | Radeon Vega 8 |

Permalänk

Tvätta

@grensman: Tror inte Asusen är tvättbar enl Asus, missionen är tvättbar. Någon kanske provat att tvätta Asus Rog Sheath?

Permalänk
Medlem

Får nog dra till en butik och kolla på några, känns som det står mellan Asus och Logitech. Vill gärna ha en som är så "clean" som möjligt

Permalänk
Medlem

Var själv och uppgraderade min XL till en XXL idag.
Det blev en ADX Gaming från Elgiganten, 900x400x2 mm för ynkliga 219kr.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/ovriga-gamingtillbeh...

De har även en på 900x400x3 mm som är nedsatt från 396kr till 196kr, nackdelen är att den har en orange kant som sticker ut ganska mycket.
https://www.elgiganten.se/product/gaming/ovriga-gamingtillbeh...

Kan ADX vara Elgigantens eget märke då det endast säljs hos dem? Deras övriga produkter har jag inte varit speciellt imponerad över när jag gått förbi hyllorna, men denna musmatta verkar faktiskt riktigt skön och priset är ju så bra att man lika bra kan köpa en ny istället för att tvätta den när det behövs.

Så här ser den ut på mitt Ikea-skrivbord, inget extra lullull som stör och loggan täcks över av armen när man använder tangentbordet.

Visa signatur

PC: | Asus TUF Z370-Plus Gaming | Intel Core i5-8600K | Corsair Hydro H60 v2 | 32GB Corsair Vengeance LPX | Intel M.2 512GB | 12TB HDD | Asus ROG Strix RTX 3070 Ti OC Edition 8GB GDDR6X | Fractal Design Define R5 Blackout | Corsair RM750x White | Lenovo G34w-10 34" 3440x1440 | Logitech Z623 THX | Sennheiser G4ME One |
HP Notebook | AMD Ryzen 5 2500U | 16GB | 256GB M.2 SSD | Radeon Vega 8 |