Bråket på bussar sker på kvällarna när folk är fulla inte dagtid. Om fyllskallarna inte bråkar på bussen så bråkar dom på krogen.
Vad gäller fyllekörningar, visst de kommer minska för den arbetande funktionella alkisen, men hur lång tid tror du det tar innan pundar-alkisarna skaffar självkörande bilar?
Sen är ett problem med enpersonsbilar är att de tar mycket plats, både på vägen och när de inte används.
Då omkring 1 av 3 åker kollektivt, antagligen mer i städer, så skulle det krävas kring 50% mer parkeringsyta i anslutning till alla arbetsplatser.
Alternativt så får alla självkörande bilar köra hem igen, men det skulle innebära dubbel kostnad/pendlingsstrecka vilket inte heller är så bra.
Jah tycker att samåkning och kollektivtrafik är bättre.
Möjligen att självkörande mindre el-bussar skulle kunna funka som ett alternativ till de större bussarna.
Med mindre bussar skulle fler pendlingsstreckor kunna täckas så att färre "behöver" ta bil av bekvämlighetssjäl. Med lite ai och appar där resenärerna klickar in sin önskade slutdestination skulle även svärmen av bussar kunna välja alternativa och smartare vägar och bara stanna där det är absolut nödvändigt.
Detta skulle kunna ske samtidigt som man elektrifierar större (E) vägar och i gator städerna så att elbilssvärmen inte behöver köra runt med så stora batterier.
sist jag kollade var det 24% som använder kollektivtrafik, sedan är frågan hur många av dessa 24% som använder den hela tiden?
någon skickade en online bild ovan, för att besvara den på ett bättre sätt. man kan inte säga att 50 person behöver 50 bilar, det skulle vara samma sak som att säga att 50 personer behöver 50 bussar. denna typ av retorik brukar användas som slagträ av folk som lyssnar på lite för mycket ogenomtänkt miljöpropaganda.
så igen tänk på att det krävs minst 10,000 bilar för samma slitage som en lastbil gör dvs förstöra luften.
fyllebråk är en sak, en växande problem är att det nu även är bråk på dagtid, småtjejjer blir kladdade på, pensionärer blir hotade, folk får sina saker stulna osv. som jag tänker det är japan på rätt spår, 2 och 4 sitts, självkörande "taxi" som står på upptagningsområde, du hoppar in säger vart du ska och den kör dit, (du ska inte kunna styra alls manuellt förutom en nödbroms om du måste ur fort) detta kompletteras med "flerpersonensbussar" säg för max 10st, även dessa ska vara helt självkörande enligt en fast rutt och fasta tider gärna glasväggar så alla ser allt. "taxibilen åker själv till närmaste uppsamlingsplatts och väntar på kommande kund. naturligtvis ska du även kunna beställa en "taxi" från ditt hus eller platsen du är på. fordonen skulle behöva ha total övervakning av passagerare och det skulle krävas en verifiering att du är du innan du kan hoppa in i en
, eller beställa den. (minimera risken för skadegörelse eller brott under färd. Detta system skulle naturligtvis bara fungera i städer med nuvarande infrastruktur, personer utanför staden skulle ett antal år behöva ha tillgång till sina vanliga fordon tills en utbyggnad är gjord, eller dom skaffat egna bilar som blir helt självstyrande när dom kommer in i staden tänker hantverkare, transporter till butiker personner som reser mycket stora avstånd eller måste kunna använda släp mm som behöver ha tillgång till kraftigare fordon)
Anledningen till självstyrande, är att man skulle närmast helt eliminera roadrage, lek, fyllekörning, att föraren tappar uppsikt, samt tror jag ingen människa någonsin kan köra lika ekonomiskt som en bil som är programmerad för det. när vi sedan blivit duktigare på tekniken skulle hastigheterna kunna ökas utan att risker ökar allt för mycket. nu bor vi dock i ett jävligt inperfeckt land, så som jag ser det här kommer det bli mer bussar ett antal år, sedan inser man att fan det blev inte jätte bra och då testar man nästa dåliga ide, detta tror jag kommer fortgå ett antal årtionden innan en hållbar version kommer i kraft. å andra sidan har vi inte haft så bra luft på mycket länge, så det bästa kanske skulle vara om dom lät sakerna vara som dom är för stunden
Skickades från m.sweclockers.com
Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.