HP Spectre x360 – Spricka i skärm

Permalänk
Medlem

HP Spectre x360 – Spricka i skärm

Hej,

Jag har en HP spectre som jag har haft sedan 2015 November vilket innebär att ingen garanti finns kvar.

Problemet är att jag har tappat dator och skärmen spruckit så att touchpanelen inte fungerar som den ska, för att ta vidare det med mitt försäkringsbolag behöver jag få ett kostnadsförslag på att laga detta!

Har ni några tips vem som kan hjälpa mig med detta?

HP vill ha massa pengar bara för att skicka in den för att ta en titt på den, känns inte jätte kul..

Mvh
Philip

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Vila i frid

Vad är det egentliga problemet? Din självrisk är förmodligen på 1500 - oberoende av vad som händer eller inte händer. Försäkringsbolag brukar normalt rekommendera sina kunder ett eller flera ställen där man ger ett kostnadsförslag och beroende på utgången, total avskrivning eller inte så är det enbart till "kostnadsförslagsstället" (som sen reparerar) du betalar din självrisk till så debiterar reparationsföretaget ditt försäkringsbolag. Normalt får man ett skadeblankett av försäkringsbolaget som man lämnar med till rep-stället.

<edit>Är det bara digitizern som är trasig eller är även LCD trasig? Digitizern finns på ebay från 400 SEK. En LCD kostar från ca 500 SEK</edit>