Vad använder ni Nocco/Celsius till?

Permalänk
Medlem

Jag har druckit mycket Celsius när jag jobbade som mest, för att få i mig koffein då jag verkligen inte gillar kaffe och de gånger jag provat kaffe har jag fått problem med magen.
Nu har jag skurit ned på arbete och även energidryck, men det händer att jag dricker en burk nångång mest för att det är gott och för att få en liten koffeinkick.

Jag har provat olika energidrycker men Celsius tycker jag är godast och den som ger mig mest energi, sen läste jag en undersökning som sa att Celsius var den bästa av energidryckerna och att det inte var så mycket onödigt i den, och det var väldigt positivt.
Sen läste jag också vilka som beställt undersökningen...

Visa signatur

i7 6700K @4,2GHz|Be-Quiet Pure Rock|Palit GTX 1070 |Vengeance 2x8GB @2666MHz|SSD 850 EVO 250GB|WD Red 2TB|Asus Z170 Pro Gaming|Fractal Design R5 (vit)|Fractal Design Intergra@650w| Logitech G15|Logitech Mx518||Logitech G25|

Permalänk
Medlem
Skrivet av B.Linder:

Bra och bra, den primärt verksamma substansen är koffein vilket har mycket väldokumenterad effekt på prestation och vakenhet. Så jo det är positivt vid träning på fler sätt än uppiggande.

https://traningslara.se/koffein-ett-tillskott-som-fungerar/

Jo men koffein är koffein, jag syftade på drycken i stort, som vissa ser som något magiskt.

Skrivet av B.Linder:

"Proteinpulversekten" har också väldigt mycket kött på benen, större intag av protein(runt 2g/kg) ger bättre resultat än snittintaget. Om man sen får i sig det via mat eller proteinpulver kvittar, men det är svårt att hitta billigare och enklare sätt att få i sig lite extra protein än att ta en proteinshake på vassle så varför inte.

https://traningslara.se/idrottarens-proteinbehov/

Jag förstår att jag kanske inte var så tydlig, lite för att det var utanför trådens ämne. Kortfattat håller jag med dig, även om hur stort ett större intag ska vara är lite omtvistat. Problemet är att väldigt få, vad man skulle kunna kalla folk på elitnivå, behöver det extra tillskottet, om du inte äter väldigt dåligt. Den stora massan vill bara se ut som eller inbilla sig vara elitidrottare, och tar då till sig det runtomkring som kläder och kosttillskott, alternativt att de blir lurade av influencers, vilket istället då riskerar att få följder som benskörhet och ökad fettinlagring istället. Jacob från din länk träningslära säger också precis det, längst ner här:

https://www.metro.se/artikel/forskare-s%C3%A5-kan-proteinpulv...

Permalänk
Medlem

Brukar sällan dricka energi dryck. Men när är och handlar och ser dom har rea, så köper jag och har det till jobbet, när skall jobba kväll/natt. Monster/Nocco/Powerking brukar det vara ibland. Powerking som är biligast känner jag inget speciellt av, medan Monster/Nocco verkar jag bli pigg av. En på jobbet som jobbar ständigt natt och dricker mängder av energi dryck varje natt i flera års tid, ser helt för jävligt ut numera. Likblek och gråa hår redan i 30 års åldern.
Så tror inte det är så bra om man dricker energidrycker alldeles för mycket dagligen.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Avstängd

@XPerion: Om man dricker kopiösa mängder energidryck har man fler problem än bara energidrycken. Den är knappast ensamt deltagande i det stadiet.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB