Allt fryser i några sekunder på HP Elitebook 745 G4

Permalänk
Medlem

Allt fryser i några sekunder på HP Elitebook 745 G4

Hej,

I perioder totalfryser datorn i några sekunder, inte ens muspekaren rör sig.
Det kommer oftast igång efter 3-4 sek, men några gånger har den totalhängt och enda möjligheten var att hålla in strömknappen.

Misstänker att det beror på SSD-disken, vad tror ni om det?

Kan man lösa med drivrutiner eller är det något hårt fel?

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem på min stationära arbetsdator, och där var problemet det inbyggda nätverkskortet. Kunde tyvärr inte fixa det problemet men drivrutiner m.m. Utan jag köpte helt enkelt ett nytt kort, vilket är ett litet problem för dig kanske...

Men som sagt, kolla upp nätverkskortet.

//Jonas

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulleit:

Jag hade ett liknande problem på min stationära arbetsdator, och där var problemet det inbyggda nätverkskortet. Kunde tyvärr inte fixa det problemet men drivrutiner m.m. Utan jag köpte helt enkelt ett nytt kort, vilket är ett litet problem för dig kanske...

Men som sagt, kolla upp nätverkskortet.

//Jonas

Tack för tipset!
Problemet har aldrig kommit när jag kört datorn löst utan docka (då med trådlöst, i docka har jag trådat), men inte testat så mycket, så för tidigt att dra en sådan slutsats. Värt att hålla lite koll.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?