Ersätta mSATA eller köpa ny dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Nu jobbar inte jag med RMA och service ärenden så jag är inte speciellt insatt i detta men låter väl ändå som det mest gått rätt till. Verkstaden erbjuder garantin inom 2 år och annars rekommenderar att reklamera mot återförsäljaren som man köpt datorn av. I första hand så är det ju Återförsäljaren som man köpt datorn av som hanterar Reklamationsrätt.

Felet här är ju att kunden har ett service ställe för "garanti" och ett annat för "reklamation". I båda fallen är det så vitt jag vet ASUS som får stå för cache SSD'n, och monteringen, så att serviceverkstaden avslutar ett solklart reklamationsärende med "Ingen garanti, åter till kund utan åtgärd." är under all kritik. Hur man väljer att hantera det internt kan kanske variera, men med den hanteringen, så blir ju resultatet att man måste rekommendera alla som har köpt en ASUS produkt att direkt vända sig till sin återförsäljare och hävda reklamationsrätt, i stället för att hålla på med serviceverkstäder som bara åtar sig garantiservice. Vad är vitsen med att skicka sin enhet till service-verkstad, vänta 3 veckor, för att få tillbaka den utan åtgärd, där man ovanpå allt nu har blivit så dåligt informerad / felinformerad om sina rättigheter, så till den grad att TS på fullt allvar övervägde att köpa en ny enhet, och ytterst motvilligt lät sig övertalas till att vända sig till sin återförsäljare för att hävda sin reklamationsrätt.

Nä, jag får nog vidhålla att ASUS ska ha minuspoäng. Att det blev "- @ASUS.David" var ju för att du är vad "officiell representant" ASUS har här. Det var inte så att jag håller dig personligen ansvarig eller något. Men ASUS behöver definitivt ändra på något i sitt handhavande av sådana här ärenden.

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.