Dolby Atmos på Netflix

Permalänk

Dolby Atmos på Netflix

Hallå alla på Sweclockers!

Har vart frustrerad i flera månader över att Netflix inte själva går ut med vilka filmer som har Atmos-stöd så har tagit mig friheten att göra en hemsida som jag uppdaterar i takt med Netflix bibliotek i tro att jag kan underlätta för andra som har eller tänkt skaffa en Atmos-anläggning.

Hemsidan: atmosonnetflix.com

Sidan är helt utan reklam och jag tjänar inget på den. För de som vill bli uppdaterade så finns det ett nyhetsbrev som jag tänkt skicka ut när en ny film läggs till. Läggs det till flera på en vecka så kommer jag enbart skicka ut ett mail så ni inte blir spammade, valmöjligheter lär komma i framtiden. Har ni några idéer så är ni välkomna att lämna feedback här.

// EpicToaster / André S

Permalänk
Medlem

Det står ATMOS på filmerna som har det. Tex Nya Clover feild.

Permalänk

@matnojje: Detta syns bara om du har kopplat ett atmos ljudsystem och använder Xbox One S/X, LG-Oled TV eller Windows 10s app, det finns inget sätt att veta innan köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det står ATMOS på filmerna som har det. Tex Nya Clover feild.

Nu var det nog inte det han menade, utan han ville ha (och erbjuder) en lista över alla filmer på Netflix som har Atmos-stöd.
Så man kan utgå ifrån det när man vill se en film t.ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Det står ATMOS på filmerna som har det. Tex Nya Clover feild.

Står ej ATMOS för mig. Dock har jag ingen ljudsystem med ATMOS-support om de har någon betydelse.
Dock så räcker det med att söka "Atmos" i Netflix så får man upp en identisk lista med filmer/serier, så en sida för samma sak är lite som "kaka på kaka".

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Står ej ATMOS för mig. Dock har jag ingen ljudsystem med ATMOS-support om de har någon betydelse.
Dock så räcker det med att söka "Atmos" i Netflix så får man upp en identisk lista med filmer/serier, så en sida för samma sak är lite som "kaka på kaka".

Jag har inte atmos och det står atmos för mig 😕

Edit: Jo jag har atmos for headphones installerat.

Permalänk
Medlem

Ehm 5.1 eller 7.1 förstår jag men Atmos ? hur många högtalare kör ni med ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Ehm 5.1 eller 7.1 förstår jag men Atmos ? hur många högtalare kör ni med ??

http://www.avsforum.com/forum/imagehosting/1766253efbc55394c3.jpg

Atmos kan vara allt från 2.1.2 till 7,1,4 på hemmabio receiver och soundbar. Där den tredje siffran är från högtalare i taket eller som studsar ljudet i taket.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alpha77:

Ehm 5.1 eller 7.1 förstår jag men Atmos ? hur många högtalare kör ni med ??

http://www.avsforum.com/forum/imagehosting/1766253efbc55394c3.jpg

Dom kanske har 2st i taket också? Man behöver inte 50+ högtalare för atmos

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk

@Alpha77: Som de andra säger så räcker det med 2.1.2 för att man ska kunna utnyttja Atmos. Men optimala insteget är 5.1.2, skulle vilja hävda att 5.1.2 ger större skillnad på ljud jämfört med 7.1 om man går från 5.1.

Permalänk
Medlem

Finns inget som säger att du inte kan koppla flera högtalare på samma kanal.

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk

@Mr_Lazy: Vad menar du nu? Kopplar du flera högtalare på samma kanal så kommer ju båda spela samma ljud och hanteras som en högtalare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EpicToaster:

@Mr_Lazy: Vad menar du nu? Kopplar du flera högtalare på samma kanal så kommer ju båda spela samma ljud och hanteras som en högtalare?

Javisst

Visa signatur

.: Learn the system, Play the system, Break the system :.

Permalänk
Medlem

Skriver man "Atmos" i sökfältet, så får man upp alla filmer med Atmos