Blod, svärd och intriger när FZ recenserar Kingdom Come: Deliverance

Trädvy Permalänk
Inhibitor
Registrerad
Dec 1999

Blod, svärd och intriger när FZ recenserar Kingdom Come: Deliverance

Efter två förseningar släpps nu det ambitiösa actionrollspelet Kingdom Come: Deliverance, vilket nu recenseras på PC/Windows av SweClockers syskonsajt FZ.

Läs hela artikeln här

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa leder till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Hoppades få testa innan jobbet men icke. Kanske på lunchen annars i kväll. Inte perfekt men ser ut att vara ungefär vad jag förväntar mig. Får hoppas utvecklarna fortsätter putsa på spelet och modfolket fastnar för spelet.

Ett modernt Mount & Blade med djup mer likt vad Witcher 3 erbjuder. Förstås inget Witcher 3 i sin helhet och genre (fantasy). Känns som detta spel, trots dess brister, kan bli något av det bästa i spelväg för mig i år. Black Isles klassiker de varit involverade i och många andra RPG-spel har haft en hel del tekniska brister med.

7 timmar kvar... Eller en timme om jag tar långlunch.

Skickades från m.sweclockers.com

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

Fick inte ens igång eye tracking. Lämnade tillbaka spelet innan jag kom förbi menyerna.
Köper det igen när det är moget och priset lite bättre.

| View 31 TG | Asus ROG Crosshair VI Hero | Corsair RMX 1000W | AMD R7 1800X |
| EVGA Geforce GTX 1080 Ti FE | G.Skill TridentZ 16GB 3000MHz CL15 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2001

Tyckte betan kändes onödigt stel och klumpig. Sen är det lite synd att gängse norm inom visuell realism är urvattnat och färglöst. Det ska dock bli kul att testa spelet framöver.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ystad
Registrerad
Jan 2012

Har sett lite streams på det en stund nu och kan tyvärr inte påstå att det ryckte i köpfingret.

Under den korta stund (~20 min) jag tittade såg jag flera buggar och grafiken i sin helhet är inte direkt vad jag skulle klassa som "oöverträffad realism". Stundtals såg det ut som något från 2011...
Röstskådespeleriet var inget som imponerade heller (även om Henry's voiceactor verkar ha potential.)

Får se hur det blir om dom finputsar det lite. Ska tydligen komma en rejäl patch idag.

CPU: i7-8700k + Noctua NH-U14S || GPU: MSI GTX 1080 Gaming X.
MoBo: Asus Rog Strix Z370-F Gaming || RAM 16 GB G.Skill Trident Z RGB 3200 MHz.
PSU: NZXT Hale90 1000W 80+ Gold || Chassi: Corsair Crystal 460X + 4st Corsair LL120.
Lagring: Seagate Barracuda 7200rpm (2TB), Samsung 830(128 GB), Crucial MX300(525 GB), Crucial M500(240GB)
Skärmar: Acer Predator XB271HU, BenQ GL2450 || OS: Win 10 Pro N.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Förväntar mig en hel del tekniska brister. Men det behöver bara vara roligare än Skyrim för att kunna sälja ganska bra tror jag. Ingen enormt hög tröskel precis efter alla dessa år.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockholm
Registrerad
Okt 2010

Hade inte detta spel en day-one-patch på över 20 gb? Dvs, har man inte den patchen så saknas väl ganska mycket varpå spelet känns trasigt? Patchen kan väl inte bara vara grafiskt lull-lull?

Gammal gubbe

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Skrivet av Näbbdjuret:

Hade inte detta spel en day-one-patch på över 20 gb? Dvs, har man inte den patchen så saknas väl ganska mycket varpå spelet känns trasigt? Patchen kan väl inte bara vara grafiskt lull-lull?

FZ antydde att de testat med lanseringspatchen men har inte följt så noga då jag primärt läser Eurogamer och de hade inte fått ut sin recension/förhandstitt senast jag tittade. Ser fram emot deras DF-klipp på spelet

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

kan bli fett

CPU: i7 7700k 4.4GHz |GPU:GTX 1070 ROG |Moderkort: P8P67 Deluxe |Kylning: Corsair H60 V2 |RAM: Corsair ddr4 16GB 3000 mhz |SSD:m.2 960 evo |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | Battlefield 1 | Quake 3/live | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Trädvy Permalänk
Chefredaktör, FZ
Carl Johansson-Sundelius
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2007

@anders190: Japp, både innan och efter. Recensentens version är 1.2.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007

Får hem ett R9 290 i morgon som jag köpte av en medlem här på sweclockers. R9 290 + freesync + kingdom come = win!
Allergisk mot skyrim. Skippar gärna tomtar och troll ala greybeards. Det här kan nog däremot bli grymt!

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2017

Inget multiplayer, och dääär dog intresset

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av DasIch:

Tyckte betan kändes onödigt stel och klumpig. Sen är det lite synd att gängse norm inom visuell realism är urvattnat och färglöst. Det ska dock bli kul att testa spelet framöver.

Tja,, titta ut genom fönstret.

"Dustybridge" 2500K - 32GB RAM - Tac2 - GTX770 - 120hz - vattenkylning - vad mer behöver man veta? ;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2017

@bulybasha:
Jag tycker att det är riktigt skönt att det är singelplayer.
Multiplayer saknar nästan alltid ett riktigt djup och en bra inlevelse.
Det är nästan alltid samma grind in alla MP, A-B fetch quests med ointressant story, sämre animationer, sämre grafik osv

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2001
Skrivet av Lordsqueak:

Tja,, titta ut genom fönstret.

Precis. Molnfri himmel i Tjeckien under sommaren är ungefär lika grått som en mulen dag i Stockholm i februari.

Den som tror det är realism har spenderat för mycket tid genom att ta intryck av foton istället för att observera hur verkligheten ser ut. Det säljer dock eftersom de allra flesta aldrig lärt sig observera omgivningen på riktigt.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Sep 2017
Skrivet av lingon37:

@bulybasha:
Jag tycker att det är riktigt skönt att det är singelplayer.
Multiplayer saknar nästan alltid ett riktigt djup och en bra inlevelse.
Det är nästan alltid samma grind in alla MP, A-B fetch quests med ointressant story, sämre animationer, sämre grafik osv

Det betyder ju inte att det inte går att göra bra multiplayer.

Finns många bra exempel på bra coop som släppts på senare tid, viljan hos utvecklarna måste dock finnas där.

A Way Out eller Brothers t.ex.