Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011

Freesync fungerande med NVIDIA-kort

Tjena,

Kom in på en guide som påstår sig ha fått adaptiv sync via Freesync/VESA adaptive att fungera på Nvidia-kort . Är det någon som kan bekräfta att detta stämmer?

https://www.monitortests.com/forum/Thread-Custom-Resolution-U...

https://forums.guru3d.com/threads/cru-custom-resolution-utili...

i7 8700k / MSI 1080ti Gaming X / FD 750M Edison / Crucial Ballistix 3000 2x8gb DDR4 / Fractal Design Meshify C / X34 Predator

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@ibland: Nvidiakort har alltid fungerat med Freesync-skärmar. Eller tänkte du att någon lyckats få adaptiv sync via Freesync/VESA adaptive att fungera på Nvidia-kort? I sådana fall behöver du kolla länkarna du postade. Den sista fungerar inte och den första länkar till sida 1 av 343 för CRU.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2011

@Laxpudding: förlåt, slarvigt av mig. Som du nämner adaptiv sync via Freesync/VESA adaptive att fungera på Nvidia-kort är vad jag menar. Uppdaterat länken.

i7 8700k / MSI 1080ti Gaming X / FD 750M Edison / Crucial Ballistix 3000 2x8gb DDR4 / Fractal Design Meshify C / X34 Predator

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@ibland: Fast var i dessa långa trådar ser du just detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2014

@Laxpudding tekniskt sett är det väl inte helt omöjligt, då jag har för mig de gör väl liknande teknik på bärbara? (Med VESA blank funktionen, eller vad nu det heter)

Men... kan inte tänka mig att Nvidia skulle göra detta möjligt (iaf inte enkelt) för användare. Det skulle ju underminera deras svindyra G-sync.

Trädvy Permalänk
Bildexpert 📺
Thomas Ytterberg
Registrerad
Mar 2013

@Paddanx: Precis, tekniken och en avlägsen möjlighet att aktivera den finns nog där. Men jag har inte hittat var i de länkade trådarna detta påstås uppnås.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002

Är det inte VESA Adaptive Sync som Nvidia använder i G-Sync laptops? Har ryktats en del om detta tidigare.

Helt orimligt vore det nog inte, men vill gärna se något mer specifikt dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast