När aktiveras Geforce Experience inställningarna?

Permalänk
Medlem

När aktiveras Geforce Experience inställningarna?

När jag installerade ett GTX 960 i tjejens dator så råkade jag välja att Geforce Experience automatiskt ska optimera inställningarna. Hur fungerar det? Måste jag hålla in ALT + Z när det dyker upp "aktivera Geforce Experience överlagring"? Jag vill egentligen använda spelets inställningar? Vad händer om jag har optimerat spelet i Geforce Experience och sen ändrar inställningar i spelet? Blir det någon krock då?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk

Inga problem att ändra i spelet efter att Geforce Experience har optimerat. Du kan ändra inställningar på spelet direkt i Geforce Experience också. Men tanken att optimera ett spel är ju för att spelet ska vara optimerat för din dator så du slipper ändra själv

Visa signatur

Asrock steel legend B550M, Ryzen 5800X, ROG RYUO 240, G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB, ASUS GeForce RTX 3080 10GB, Samsung 980 M.2 NVMe 3.0 Black 1TB, Kingdian 480gb ssd, Corsair RM550X, Skärm: LG 27gl83a-b

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjockberg:

Inga problem att ändra i spelet efter att Geforce Experience har optimerat. Du kan ändra inställningar på spelet direkt i Geforce Experience också. Men tanken att optimera ett spel är ju för att spelet ska vara optimerat för din dator så du slipper ändra själv

I see. Tyckte GTA 5 med hennes GTX 960 2GB var lite väl uppcrankat. Riggen gick verkligen på knäna med dropps ner till 45fps. Kör med v-sync och även om jag ställde in så att spelet ligger strax över 60 fps så är det stor skillnad när jag ställer in default settings i spelet och slänger på v-sync. I default ligger frameraten på omkring 90fps så det ger bra med headroom för ojämna frametimes. Med Geforce Experiences inställningar men MSAA avstängt och enbart kör FXAA så laggar det ändå. Inte speciellt imponerad.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...