Logitech G633 Webhallen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006

Logitech G633 Webhallen

Hej.

2017-09-11 köpte jag ett par Logitech G633 ifrån @Webhallen:
Dessa har fungerat bra och har knappt används. Detta är pga mycket jobb.

Nu idag när jag skulle sätta mig, så funkade inte ljudet!?
Och Logitech Gaming Software säger att den inte hittar några enheter.
Provar att byta USB port, koppla ur&i kabel samt installera om mjukvara och starta om datorn.
Inget funkar.

Hade mobilen bredvid och kopplade in kabeln i den då det är samma anslutning.
Den reagerar inte heller.
Tog en annan usb kabel jag hade liggandes, då mycket kortare än Logitech 3meters kabel.

Taada! Funkade direkt.

Det jag vill få fram med detta, är att dessa endast har legat typ, och att dom aldrig har åkt i golvet eller något sånt.
Vi pratar inte heller om något glapp eller så heller. För det är verkligen helt dött, även om jag vickar lite försiktigt på kabeln.

Kan man göra någon typ av reklamation på detta? Och bör jag isåfall vänta mig till Webhallen eller Logitech direkt?

Tack för alla svar

Chassi: Corsair Obsidian 800D Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING
CPU: i7 6700K @ 4.?Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 2800Mhz CL14
GPU:
ASUS STRIX GTX 1080 DCUIII Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 840 256GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tagentbord: Corsair K70 RGB Hörlurar: Astro A40 + MixAmp Pro Kylning: 5X Noctua NF-P12 120mm Skärm: Eizo Foris FS2333-BK Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Logitech G700s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Feb 2009

@Joakimbeijer: Webhallen.
Innan du vänder dig dit så försäkrar du ju om att kabeln är hel och att den inte har några konstiga veck i sig. Skadad kabel kan jag inte se varför garanti ska hjälpa. Då faller även din teori t ex.

– När slutar de i dag? (de = subjekt, dvs. den/de som gör något)
– Chefen beslutade att ge dem en rejäl löneförhöjning. (dem = objekt. dvs. den/det/de som är föremål för handlingen)

– Dom har arbetat länge med att färdigställa rapporten. (Här fungerar det med vi och därför är de korrekt form.)
– Chefen bestämde sig för att ge dom en sista chans att färdigställa rapporten. (Här fungerar det med oss och därför är dem korrekt form.)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Nov 2006

@Pixlchaser: Som sagt. Allt är i typ nyskick!

Chassi: Corsair Obsidian 800D Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING
CPU: i7 6700K @ 4.?Ghz CPU kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance 32GB DDR4 2800Mhz CL14
GPU:
ASUS STRIX GTX 1080 DCUIII Nätagg: Corsair AX 860i OS disk: Samsung EVO 840 256GB SSD Lagringsdisk: WD 1TB & WD Green 2TB Tagentbord: Corsair K70 RGB Hörlurar: Astro A40 + MixAmp Pro Kylning: 5X Noctua NF-P12 120mm Skärm: Eizo Foris FS2333-BK Musmatta: SteelSeries Qck+ Mus: Logitech G700s

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Solna
Registrerad
Jan 2007

Så, om du byter kabel så fungerar allt?

Main. - Corsair Obsidian 350D Mod (soon to be Meshify C) - Custom Loop - Corsair AX860 - Asus Maximus V Gene - Intel i7 3770K - 16GB Muschkin Redline 2133mhz - Asus Strix GTX 1080 - Asus Xonar D2X - Samsung 830 128GB SSD - 2x Samsung 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850e Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
Macbook Pro Retina L2012
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Framför datorn
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Joakimbeijer:

@Pixlchaser: Som sagt. Allt är i typ nyskick!

Börja med att ta kontakt med webhallen. Tror knappast dem skulle bråka om det var i princip nyskick.

Skickades från m.sweclockers.com

– När slutar de i dag? (de = subjekt, dvs. den/de som gör något)
– Chefen beslutade att ge dem en rejäl löneförhöjning. (dem = objekt. dvs. den/det/de som är föremål för handlingen)

– Dom har arbetat länge med att färdigställa rapporten. (Här fungerar det med vi och därför är de korrekt form.)
– Chefen bestämde sig för att ge dom en sista chans att färdigställa rapporten. (Här fungerar det med oss och därför är dem korrekt form.)