Ska köpa en stationär gaming dator behöver lite råd och tips!

Permalänk

Ska köpa en stationär gaming dator behöver lite råd och tips!

Jag hade tänkt att köpa en stationär gaming dator om ca två veckor då jag fyller.
Skulle behöva lite hjälp eftersom jag inte är så insatt i datakomponenter och saker runt datorn.

Jag kommer använda datorn till spel som GTA 5, GTA 6 beroende på när det kommer ut, PUBG, Fortnite, CS:GO samt skolarbete.

Jag kommer ha ett Nvidia GTX 1070 grafikkort, men resten av komponenterna har jag inte så bra koll på.

Har en AOC 24" AGON AG241QX QHD 144Hz skärm om det är någon nödvändig info.

Länken här under är ett litet test jag har gjort men det blev lite dyrt då min budget ligger på runt 10 000-11 000 kr, vet inte om det är värt att betala de extra 12 500, men vet inte häller vad jag skulle dra ner på, då jag som sagt inte har så bra koll.
Vet inte häller om alla komponenter jag valt passar eller inte.

https://komponentkoll.se/bygg/bpltN

Permalänk
Medlem

@Alex Holmberg: Personligen skulle jag avvakta då Ryzen 2, samt GTX20-serien kommer inom kort, och kan komma att påverka nuvarande priser på gammal hårdvara.

Annars funkar det du satt ihop. Skulle dock investera i 16GB RAM.

Visa signatur

Ryzen 7 1700 || EVGA GTX 1080 Ti FTW3 || ASUS Crosshair VI Hero || 4x8GB G.Skill TridentZ @3200MHz CL14 || EKWB Hardline Loop || EVGA Supernova G3 650W || Samsung 980 1TB - Samsung 850 EVO 500GB
Phanteks Evolv X Tempered Glass
|| Acer Predator X34A

Permalänk
Medlem

Håller med ovan. Vänta tills nvidia släpper nytt minst. Brukar få ett värre kort till mindre pris. Typ 1080 prestanda för 1070 pris.

Men lär gå som smör så finns det i lager på launch köp då och fixa resten sen.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk

Tack för hjälpen!
@Implor @Arcec