Permalänk

Kontorsmus för stora händer

Tjabba,

Jobbar som NOC/2nd line, sitter framför datorn hela dagarna så att säga.
Jag har problemet med rätt så stora händer, ganska exakt 20 cm i längd och 8,5 i bredd.
Någon som har erfarenhet om större möss med palm grip och inte claw? Någon medelprisklass som inte får bolaget att tappa hakan när jag lägger fram beställningen till chefen?

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@Lasse Gocartsson: Nu kanske den ser lite "gamer-bling-bling" ut, men jag skulle rekommendera Qpad 5K. Den är stor, och har spår på högersidan där mitt ring- och lill-finger passar perfekt. Observera att det är väldigt subjektivt då formen är lite ovanlig. Men själv har jag svårt att gå tillbaka till en "liten", "vanlig" mus igen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jH0Ni:

@Lasse Gocartsson: Nu kanske den ser lite "gamer-bling-bling" ut, men jag skulle rekommendera Qpad 5K. Den är stor, och har spår på högersidan där mitt ring- och lill-finger passar perfekt. Observera att det är väldigt subjektivt då formen är lite ovanlig. Men själv har jag svårt att gå tillbaka till en "liten", "vanlig" mus igen.

Mycket trevlig form på den musen, körde den i ganska många år efter att Steelseries la ner tillverkningen av Ikari. Det enda jag egentligen tycker var sub-optimalt var att scrollhjulet inte var supernajs och slits efter ett tag samt att sensorn (iallafall i laserversionen) var väldigt känslig för damm och kattpäls och kunde få muspekaren att balla ur totalt.

Annars om du gillar en större mus kanske hederliga gamla IntelliMouse 3.0 kan vara något att kika på: https://www.inet.se/produkt/6600388/microsoft-classic-intelli...

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=473880

Den har jag som jobbmus, borde fungera på dina inte så stora händer. Annars håller jag med om Qpad, en sån har jag hemma. Men föredrar MX, innan hade jag en MX 1000, RIP.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10