Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2018

Gamla PC-Spel

Alla älskar väl att tänka på gamla spel när man spelade som liten på datorn i vardagsrummet eller källaren? Ännu bättre om det är spel som är dåligt dubbade till Svenska. Allt från 'Pyramiden: Gåtan vid Nilens Strand' till 'Mulle Meck' till 'Den Fantastiska Kroppen'. Sjuk nostalgi.

Finns ett spel som jag aldrig har hittat efter alla dessa år dock.. Är ganska desperat efter att hitta det, har verkligen inte kommit upp med något alls.. Jag tror att det är ett svenskt spel från början.

Spelet var top-down point and click i 2.5D/3D. Det börjar med att protagonisten, en lång blond tjej med hästsvans blir dragen tillbaka till forntiden, till någonstans jag vill minnas var Svea rike, vet att man börjar efter cutscenen då hon blir transporterad till forntiden, man står mitt i ett fält, går över en grusväg in i en liten stuga, sen minns jag inte mer. Har bara små glimtar i minnet av det hela. Spelet hade ett förvånansvärt mörkt tema, protagonisten handskas med många konstiga människor, minns även att hon någon gång hamnar i mitten av ett krig och blir träffad med pil. Väldigt bisarrt spel men det står ändå mig nära. Någon som har spelat det eller har någon aning om vad det heter?

De flesta barnspel på den tiden var fan rätt skumma dock. Pyramiden skrämde ju skiten ur mig varje gång. Fyfan.